با نزدیک شدن به پایان سال 2021، آمارهای زیادی در مورد سال جاری و حوزههای مختلف فناوری منتشر میشود. در روزهای گذشته شاهد معرفی برترین برنامهها و بازیهای گوگل پلی و اپ استور بودیم و حالا SensorTower گزارش سالانه خود در خصوص میزان هزینه صرف شده در بخش اپهای موبایل را منتشر کرده که الگوی واضحی را نشان میدهد. بر اساس این گزارش، هم کاربران اندروید و هم آی او اس در مقایسه با سال 2020 پول بیشتری برای برنامهها خرج کردهاند. با دیجی رو همراه باشید.
بیشتر بخوانید:
- بهترین برنامه ها و بازی های گوگل پلی در سال 2021 معرفی شدند
- اپل بهترین برنامه ها و بازی های اپ استور در سال 2021 را معرفی کرد
کل مبلغ هزینه شده برای اپلیکیشنهای موبایل در سال 2021 به رقم سرسامآور 133 میلیارد دلار رسیده که حدود 20 درصد بیشتر از مبلغ 111.1 میلیارد دلاری سال 2020 است. این آمار و ارقام بر اساس هزینههای مربوط به بازه زمانی 1 ژانویه تا 31 دسامبر 2021 جمعآوری شده است.
اپ استور اپل با 85.1 میلیارد دلار پولی که کاربرانش خرج کردهاند، با رشد 17.7 درصدی نسبت به سال گذشته، همچنان بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. فروشگاه گوگل پلی هم در 12 ماه گذشته 47.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که 23.5 درصد بیشتر از سال 2020 است. بنابراین در وضعیت فعلی، اپ استور اپل 1.8 برابر بیشتر از فروشگاه گوگلی پلی درآمدزایی داشته است.
تعداد نصب برنامهها در هر دو اپ استور بزرگ دنیای موبایل در سال 2021 با افزایش 0.5 درصدی همراه بوده است. گوگل پلی در مجموع 111.3 میلیارد نصب برنامه را تجربه کرده، در حالی که تنها 32.3 میلیارد برنامه از طریق اپ استور نصب شده است. تیک تاک بیشترین آمار دانلود را در سال 2021 به خود اختصاص داده و فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر متا، تلگرام، اسنپ چت، زوم، کپ کات و اسپاتیفای، در ردههای بعدی قرار گرفتهاند.
TikTok همچنین به عنوان پردرآمدترین برنامه سال 2021 شناخته شده و بر اساس پیش بینی SensorTower تا انتهای سال میزان درآمد خود را به رقم خیره کننده 2.3 میلیارد دلار خواهد رساند.