Interbrand رده بندی سالانه برترین برندهای جهان را منتشر کرده است که طبق آن سامسونگ نه تنها جایگاه خود را حفظ کرده بلکه نسبت به سال گذشته 14 درصد نیز به ارزش این برند اضافه شده است.
امسال نیز همچنان این رده بندی تحت سلطه کمپانیهای فعال در زمینه تکنولوژی قرار دارد و از 10 برند برتر 6 رده از آن ها به کمپانی های فعال در این زمینه تعلق دارد.
طبق این رده بندی، ارزشمندترین برند جهان در سال 2016 برند اپل است، ارزش این کمپانی در سال جاری با رشد 5 درصدی همراه بوده و ارزش کلی آن اکنون به 178.11 میلیارد دلار رسیده است. گوگل نیز 11 درصد پیشرفت داشته و با ارزش کلی معادل 133.25 میلیارد دلار در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است. رتبههای بعدی تا جایگاه دهم نیز به ترتیب در اختیار کوکاکولا، مایکروسافت، تویوتا، IBM، سامسونگ، آمازون، مرسدس بنز و جنرال التریک قرار دارد.
همانطور که مشاهده میکنید با وجود مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7 و تاثیرات منفی آن بر اعتبار سامسونگ، اما این کمپانی در نهایت موفق شده رتبه 7 ام خود در این رده بندی را حفظ کند و با رشد 14 درصدی در ارزش کلی به ارزشی معادل 51.8 میلیارد دلار برسد. به این ترتیب نرخ رشد این کمپانی کرهای یکی از سریعترین ها در بخش فن آوری است هرچند که فیسبوک، آمازون و ادوبی عملکرد بهتری در سال 2016 داشتهاند.
عملکرد خوب سامسونگ در این رده بندی میتواند نشان از این باشد که مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7 به لطف شهرت و اعتبار گسترده سامسونگ، تأثیر اندکی در اعتبار کلی این کمپانی داشته است.
این هفدهمین باری است که Interbrand دست به انتشار رده بندی جهانی برندها میزند. این تحلیلگر بریتانیایی از آمارهایی نظیر تحلیل مالی، تحقیقات بر روی مصرف کنندگان و تحلیل برند، 100 برند برتر جهان را رده بندی میکند.