امسال وبسایت Business Insider باهوشترین و قدرتمندترین زنان دنیای تبلیغات موبایل را معرفی کرد؛ حوزهای که اکثر اوقات توسط مردان تسخیر میشود. این افراد توسط خوانندگان این وبسایت از میان نامزدهای دیگر انتخاب شدند. اغلب این افراد منتخب توانستهاند در قسمت تجاری موفقیتهای چشمگیری کسب کنند و تبلیغات شرکتهای بزرگ را با تجربهای که داشتهاند گسترش بدهند. برای آشنایی با این 30 زن موفق با دیجی رو همراه باشید.
30) آن فریزبی (Anne Frisbie)، معاون ارشد شرکت اینموبی (InMobi): این شرکت موبایل در هند توانست با تجربه شش ساله فریزبی ۱.۶ میلیارد کاربر فعال را جمع کند و با ۱۰۰۰ کارمند بودجهایی ۲۲۵.۱ میلیون دلار را در اختیار بگیرد.
29) مایا میکک (Maja Mikek)، موسس و مدیر ارشد مالی کمپانی سلترا (Celtra): میکک در فهرست۱۰۰ موسس برتر اروپایی سال ۲۰۱۶ میلادی قرار گرفت؛ این شرکت مدیریت و تبلیغ پلتفرمهای خلاق رابر عهده دارد و از ده سال پیش شروع به کار کرد.
28) جانا کوزیک (Jana Kusick)، مدیر برنامه ریزی پلیستا (Plista): جانا از سال ۲۰۱۳ میلادی مدیر شعبههای آلمان، سوئیس و اتریش شد و توانست با همکاری دیگر کارمندان بودجه شرکت را به ۳۰ میلیون دلار برساند. این شرکت توانست امسال فروش خود را به ایالات متحده آمریکا و آسیای شرقی بیاورد.
27) سامانتا اسکی (Samantha Skey)، مدیر قراردادهای تحقیقاتی شینوز (SheKnows): اسکی ماه فوریه ۲۰۱۶ (بهمن ۱۳۹۴) ارتقا شغلی یافت و توانست در این مدت کاری تعداد کاربران فعال را به ۸۱ میلیون نفر رساند. این وبسایت مطالب متنوعی درباره زنان منتشر میکند.
26) کلی اندرسن (Kelly Andersen)، رئیس و سرپرست محتوای برند شرکت گانت (Gannett): اندرسن توانست با همکاری با شبکه یواسآ تودی (USA Today)، تویوتا و یوتیوب تبلیغات شرکت را گسترش دهد و تعداد کاربران گانت را به ۱۰۰ میلیون نفر رساند.
25) تاتییانا زلوتسکی (Tatyana Zlotsky)، رئیس بازاریابی دیجیتال شرکت امریکن اکسپرس اوپن (American Express Open): با سابقه کاری ۶ ساله تیمهای بازاریابی دیجیتال، استراتژی موبایل، تجربه کاربر و طراحی را رهبری میکند.
24) آنا باگر (Anna Bager)، معاون ارشد و مدیر کل موبایل و ویدیو در اداره تبلیغات تعاملی (IAB): باگر مسئول تجارت بازرگانی موبایل و ویدیوهای دیجیتال این اداره در آمریکا هست و در پروژه جایگذاری دادههای ناشران همکاری داشت.
23) لیزی بلک (Lizzy Black)، معاون فروش و ارتباط شرکت کارگو (Kargo): بلک شش ماه هست که به شرکت کارگو پیوسته و در کمتر از چهار ماه حدود ۱ میلیون دلار با تجربه تبلیغاتیش را برای این شرکت به همراه آورد.
22) گلیدس کانگ (Gladys Kong)، سئو مدیا اوبر (UberMedia): شرکت مدیا اوبر پلتفرم تبلیغاتی موبایل است که در شبکههای اجتماعی فعالیت میکند و با سرپرستی کانگ توانسته به کمپانی بزرگی تبدیل شود که راهکارهای هوشمندانهای را در بیزینس ارائه میدهد.
21) مونیکا هو (Monica Ho)، رئیس تبلیغات شرکت ایکساد (xAd): یکی از شرکتهای بازاریابی بازیهای موبایل هست که توانسته بودجه خود را امسال به ۲۵۰ میلیون دلار برساند که به معنای رشد ۱۰۰ درصدی است.
20) مگی مزا (Maggie Mesa)، معاون ارشد بخش توسعه تجارت موبایل در اوپنایکس (OpenX): استراتژی موبایل شرکت اوپنایکس بازارهای جدید، فرمتها و تکنولوژیها را مشخص میکند و سعی در بستن قراردادهایی برای شرکتهای فعال در عرصه موبایل هست، نظارت بر این کارها بر عهده مگی مزا است.
19) نیکول پانگیس (Nicolle Pangis)، مدیر عامل امپلتفرم (mPlatform): مدیا پست پانگیس را قویترین فرد برنامه ریز دانسته؛ پانگیس کمتر از یکسال هست که به این شرکت ملحق شده ولی وی در کار قبلی خود توانست بودجه شرکت را به ۷۵۰ میلیون دلار برساند.
18) جین مکدانا (Janae McDonough)، معاون ارشد اپلیکیشن موبایل توییتر موپاب (MoPub): این شرکت تبلیغاتی با استخدام مکدانا توانست دو سوم تبلیغات از شرکتهای بزرگ را بر روی توییتر قرار دهد و یکی از دستاوردهای این شرکت همکاری آن با پلتفرم تشخیص تبلیغات تقلبی در شبکههای اجتماعی بود.
17) جنیفر لوم (Jennifer Lum)، موسس آدلفیک (Adelphic): وبسایت اد ایج (AdAge) لوم را به عنوان ۱۰ فرد برتر خلاق در بازاریابی دیجیتال معرفی کرد. امسال شرکت وی توانست قراردادهایی با کارگو، پوشاسپرینگ ببندد.
16) کری سیفر (Carrie Seifer)، رئیس بخش سرمایهگذاری شرکت مدیاوست (Mediavest): یکی از جوانترین افراد با ۲۵ سال سن در بازار تبلیغات هست که قراردادهایی را با شرکتهای بزرگی همچون هوندا، هینیکن و کومکست بست.
15) ریچل ویس (Rachel Weiss)، معاون ارشد بخش خلاقیت شرکت لورئال (L’Oreal): ویس مسئول بازاریابی دیجیتال لورئال در شبکههای اجتماعی، موبایل و دیگر تکنولوژیهاست. امسال ویس توانست ایموجیهای مخصوص شرکت را برای گوشیهای هوشمند بسازد.
14) پترا ورستهر (Petra Vorsteher)، موسس و کارشناس ارشد در سماتو (Smaato): سماتو شرکت پلتفرم تبلیغاتی موبایل حدود ۱۰ میلیارد تبلیغ را روزانه به ۱ میلیارد تلفن همراه میفرستد. ورستهر با تجربه کاریش توانست سماتو را به مبلغ ۱۴۸ میلیون دلار در بازار مدیا چین به فروش برساند.
13) کیم پرل (Kim Perell)، سئو شرکت آموبی (Amobee): کمتر از یک ماه هست که پرل مدیر عامل شرکت آموبی شده؛ شرکتی که ۵۹۵ میلیون کاربر دارد. تا به امروز پرل توانسته تبلیغات شرکتش را در ویدیوهای اسنپچت به نمایش بگذارد.
12) لارا هیگن (Laura Hagen)، مدیر اجرایی فروش در آیهارت مدیا (iHeartMedia): هیگن مسئول فروش محصولات دیجیتالی و پلتفرم شرکت آیهارت مدیا از سه سال قبل بودهاست.
11) کاماکشی سیواراماکریشانان (Kamakshi Sivaramakrishnan)، سئو و موسس درابریج (Drawbridge): شرکت کاماکشی امسال توانست بودجه ۲۵ میلیون دلاری را بدست آورد تا در برنامهایی آمار و اطلاعات جهانی را در اختیار عموم قرار دهد.
10) ماری کیم نواک (Mari Kim Novak)، مدیر بخش بازاریابی در پروژه روبیکون (Rubicon Project): نواک از دو سال پیش مسئول خرید و فروش تبلیغات در فضای مجازی بوده و امسال توانست خود را در فهرست زنان اد ایج قرار بدهد.
9) کری کافی (Carrie Coffee)، شرکای اسنپچت (Snapchat): کافی مسئول بستن قرادادهای همکاری بین شرکتهای تجاری با اسنپچت هست؛ پیشبینی شده در سال آینده میلادی درآمد این شرکت به ۱ میلیارد دلار برسد.
8) آشوینی کاراندیکار (Ashwini Karandikar)، رئیس بخش بینالمللی شرکت آمنت (Amnet): یکی از افراد موفق که توانسته قراردادهای زیادی را با غولهای تجاری ببندد.
7) دنیل لی (Danielle Lee)، سرپرست ارشد بینالمللی راهکارهای شرکا در اسپاتیفای (Spotify): لی به عنوان موثرترین فرد در اسپاتیفای برای بازاریابی دیجیتال شناخته شد. اسپاتیفای در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر دارد، تا به امروز این شرکت ۷۰ میلیون تبلیغ رایگان روی وبسایتش قرار دادهاست.
6) مردیت کوپیت لوین (Meredith Kopit Levien)، مدیر اجرایی و مدیر قراردادهای تحقیقاتی نیویورک تایمز (The New York Times): از دو سال پیش لوین توانست ۱۸ درصد تبلیغات موبایلی را افزایش دهد و در حال حاضر حدود ۳۶ درصد از مطالب انتشار شده در مجله نیویورک تایمز مرتبط به تبلیغات دیجیتالی است.
5) مولی اسپیلمن (Mollie Spillman)، مدیر قراردادهای تحقیقاتی شرکت کریتئو (Criteo): اسپیلمن توانست با بستن قراردادهای مختلف ۳۲ درصد افزایش درآمد برای این شرکت از دو سال قبل را بدست آورد؛ وی توانست عنوان مدیر زن برتر سال جاری میلادی در زنان تجار استیو را بدست آورد.
4) مارنی لوین (Marne Levine)، مدیر ارشد برنامههای اجرایی اینستاگرام (Instagram): لوین مسئول بیش از ۵۰۰ هزار تبلیغ در این شبکه اجتماعی است؛ وی توانسته قراردادهایی با شرکتهای تجاری نوپا را ببندد. درآمد اینستاگرام در سالی که گذشت چیزی حدود ۲.۲۷ میلیارد دلار بود.
3) سوزان دایان وویچیتسکی (Susan Diane Wojcicki)، مدیرعامل یوتیوب (Youtube): وویچیتسکی از دو سال گذشته مدیرعامل این بخش از گوگل شده، گوگل یوتیوب را ۱.۶۵ میلیارد دلار خرید و در حال حاضر تبلیغات گستردهایی را روی این شبکه قرار میدهد.
2) کارولین اورسون (Carolyn Everson)، مدیر ارشد بخش بازاریابی بینالمللی فیسبوک (Facebook): یکی از شبکههای اجتماعی که حدود نیمی از جمعیت آمریکا از آن به عنوان گرفتن خبرهایشان استفاده میکنند. اورسون در مدت زمان فعالیتش توانسته حدود ۷۰ درصد تبلیغات بخش موبایل این شرکت را بدست بگیرد.
1) مارنی والدن (Marnie Walden)، مدیر اجرایی و رئیس بخش نوآوری محصولات شرکت ورایزن (Verizon): موفقترین و قدرتمندترین زن در تبلیغات موبایل که یکی از نامزدهای احتمالی برای گرفتن صندلی سئو ورایزن در سال آینده میلادی است.