وقتی بحث کارایی پیش میآید، اکثر مردم تصور میکنند در بازیهای DirectX 12 کارتهای گرافیک Radeon بخاطر اختصاص یافتن asynchronous shaders lurking در سختافزارهای AMD نسبت به GeForce یک سر و گردن بالا تر هستند؛ این هیچگاه یک واقعیت جامع نبوده که مردم فکر میکنند async computer یا همان پردازش ناهمگام تنها ویژگی DX12 است و همیشه کاربردی نیست؛ اخیراَ Nvidia با یک بروزرسانی درایور که برای سوپرشارژ کردن عملکرد GeForce طراحی شده، بیش از پیش درحال نابود کردن این افسانه است.
مدیر ارشد روابط عمومی Brian Burke در انتشار مطلب مطبوعاتی گفت:
با خالص سازی کد در درایورهایمان و کار کردن دوشادوش با سازندگان بازی، انویدیا در عناوین تحت DirectX 12 به افزایش کارایی متوسط 16% رسیده است.
چند نمونهی خاص که انویدیا منتشر کرده:
- Ashes of the Singularity – 9%
- Gears of War 4 – 10%
- Hitman – 23%
- Rise of the Tomb Raider – 33%
- Tom Clancy’s The Division – 4%
این تغییرات به هیچ وجه ضعیف نیست. ارتقای کارایی بیان شده برای Hitman و Rise of the Tomb Raider از نوع جهشهای بزرگی هستند که شما به سادگی با ارتقای کارت گرافیک خود مشاهده خواهید کرد. برای مثال از GeForce GTX 1080 به GeForce GTX 1080Ti
بهبود DirectX 12 در بازدید بروز رسانی 378.78 درایورهای Nvidia برای تست کردن GTX 1080Ti فرستاده شد. حتی در طول تست GTX 1070 و GTX 1080 هم بازبینی خواهند شد و شما قطعاَ بالا رفتن عملکرد DX12 را شاهد خواهید بود. زمانی که GTX 1080 در ماه May سال 2016 روانهی بازار شد، Ashes of the Singularity با تنظیمات بالا و رزولیشن 4K حداکثر به فریم بر ثانیه 63.3 در DX12 رسید و عملکرد DX11 تنها 5 FPS عقبتر ماند. این در حالی است که با درایورهای جدید، همان عنوان با همان تنظیمات برای DX12 به 73.4 FPS دست یافت و تفاوت بین DX11 و DX12 به 9.5 فریم افزایش یافت.
زمانی که پرسیده شد: “آیا تمام بازیهای DX12 این بهبود عملکرد را خواهند دید؟” Brian Burke گفت:
افزایشها به مشخصات سیستم و تنظیمات درون بازی بستگی خواهد داشت.” وی افزود: “ما در حال تجربهی افزایشهای ثابت در بین گسترهی وسیعی از کارتها (GTX 970, 980Ti, 1080, 1060) در عناوین Hitman, Ashes, The Division هستیم و دستاوردها باید در دیگر عناوین نیز باشند.
بروز رسانی جدید Nvidia همچنین پشتیبانی برای GeForce GTX 1080Ti فوق الذکر را نیز باز میکند که همه فن حریف است. در کنار آن، پشتیبانی از فناوری فوق العادهی اسکرینشات Nvidia به نام Ansel را به بازی تازه ارایه شدهی Ghost Recon: Wildlands اضافه مینماید. این بازی با جهانی عظیم برای تکنولوژی Ansel بسیار مناسب است.