این طور که گزارشها حکایت دارند، اولین نمایشگرهای هوشمند گوگل از تابستان سال جاری برای خرید در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت. پس از اینکه این پلتفرم جدید در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد، شرکت گوگل سوکت کرده بود و هیچ اطلاعاتی را در مورد این محصول و زمان عرضه آن اعلام نمیکرد. اما بالاخره در رویداد Google I/O تأیید شد که نمایشگرهای هوشمند گوگل از ماه ژوئیه برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت.
این نمایشگرهای هوشمند در واقع بیشتر به دستیار صوتی هوشمند گوگل یعنی Google Assistant اتکا خواهند داشت و می توان آن را رقیبی برای آمازون اکو شو (Echo Show) که بر پایه دستیار مجازی الکسا طراحی شده، قلمداد کرد. به علاوه، در کنار قابلیتهای متعددی که دستیار مجازی گوگل به این نمایشگر اضافه کرده است، امکان دسترسی مستقیم به وب سایتهای یوتیوب و یوتیوب تی وی نیز از طریق آن مهیا شده که میتواند یک نقطه قوت و برگ برنده برای محصول گوگل باشد. پیش از این و در پی اختلافاتی که بین آمازون و گوگل در اواخر سال گذشته میلادی به وجود آمد، غول جستجوی اینترنتی جهان در نهایت تصمیم گرفت تا پلتفرم ویدیویی معروف خود را از اکو شو به طور کامل حذف کند، و به این ترتیب آمازون را مجبور کرد که به فکر راه اندازی یک سرویس مشابه برای دستگاه خود باشد.
در حال حاضر مشخص نیست که کدامیک از نمایشگرهای هوشمندی که تاکنون معرفی شده اند زودتر از بقیه وارد بازار خواهد شد. همچنین مشخص نیست که آیا عرضه محصول در مناطق مختلف دنیا به شکل متفاوتی انجام خواهد شد یا نه. تا کنون، تعدادی از تولید کنندگان مختلف اقدام به معرفی نمایشگرهای هوشمند اختصاصی خود کردهاند که از آن جمله میتوان به شرکتهای لنوو، ال جی، JBL و سونی اشاره کرد. توجه به این امر در کنار این واقعیت که دستیار مجازی گوگل به سمت تصویری شدن پیش میرود، نشان می دهد که محصولات گوگل ممکن است به زودی به سلطه آمازون در بازار نمایشگرهای هوشمند پایان دهد. در نهایت باید اشاره کنیم که این احتمال هم وجود دارد که غول جستجوی اینترنتی محصول خود را در رویداد سخت افزاری سالانه خود در ماه اکتبر به صورت رسمی معرفی کند.