همان طور که احتمالاً اطلاع دارید، اندروید O به تازگی توسط گوگل معرفی شده و در حال حاضر نیز نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان آن در دسترس قرار گرفته است. در این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید، برخی تغییرات به منظور بهبود تجربه استفاده از آن، هم از نظر بصری و هم از نظر عملکرد، اعمال شده است. در میان این تغییرات، شاهد برخی پیشرفتها در بخش اعلانها نیز هستیم.
در اندروید O کاربران قادر به مسدود کردن و یا تعیین اولویت برای دسته خاصی از اپلیکیشنها هستند. برای مثال، ممکن است دوست نداشته باشید که ثبت یک اسکرین شات در بخش اعلانها اطلاع رسانی شود، یا اینکه رویدادهای جدید اپلیکیشن فیسبوک به صورت آرام و بی سر و صدا در نوار وضعیت نشان داده شوند، اما در مقابل ممکن است بخواهید اعلانهای مربوط به پیامک با صدای بلند اطلاع داده شده و در عین حال بر روی صفحه نمایش نیز ظاهر شوند.
البته این تمام ماجرا نیست و در حال حاضر، گوگل یک ویژگی جدید دیگر نیز برای توسعه دهندگان در نظر گرفته است که notification timeout نام دارد. در واقع، این بدان معنی است که اعلانهای خاص قادر خواهند بود تا در صورتی که کاربر در یک بازه زمانی مشخص، توجهی به آنها نداشته باشد، خود به خود حذف شوند. این قابلیت جدید به خصوص در بازیها میتواند کاربردهای جالبی داشته باشد. برای مثال، فرض کنید یک پیام دریافت میکنید با این مضمون که “تا 2 ساعت بعد میتوانید 200 واحد جم را با تخفیف 50 درصدی خریداری کنید“، حال اگر به خاطر مشغله کاری فرصت نکنید نگاهی به این پیشنهاد ویژه بیندازید، با اتمام مهلت حراج فرصت خرید را از دست خواهید داد!
بنابراین، با عرضه اندروید O توسعه دهندگان میتوانند چنین افسوسهایی را به دل کاربران بیندازد! سیستم عامل همراه جدید گوگل به احتمال زیاد در فصل پاییز برای گوشیهای پیکسل و سال 2018 نیز برای دیگر دستگاههای اندرویدی در دسترس قرار خواهد گرفت.