بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Shadows، پس از چندین بار تأخیر در تاریخ انتشار، سرانجام قرار است در تاریخ 20 مارس 2025 (30 اسفند 1403) به طور رسمی منتشر شود. این خبر برای طرفداران این سری بازیها که مدتها منتظر تجربه جدیدی در دنیای Assassin’s Creed بودهاند، بسیار مهم است. آخرین تأخیر در انتشار این بازی، تنها به مدت یک ماه بود و این سوال را برای بسیاری از گیمرها ایجاد کرد که چرا شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، سازنده این بازی، تصمیم به این تأخیر کوتاه گرفته است، در حالی که به نظر نمیرسد این زمان برای ایجاد تغییرات اساسی در بازی کافی باشد. با دیجی رو همراه باشید.
در یک رویداد اختصاصی برای پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Shadows، فرصتی فراهم شد تا با چارلز بنوا (Charles Benoit)، کارگردان بازی، مصاحبهای انجام شود. او در این گفتگو تأیید کرد که دلیل اصلی این تأخیر یک ماهه، «صیقل دادن» و بهبود جزئیات بازی بوده است و هیچ تغییر اساسی در سیستمهای اصلی بازی اعمال نشده است. بنوا توضیح داد که تیم سازنده، «چند مورد را در روند پیشرفت بازی بهروزرسانی کرده تا تجربه جذابتری را برای بازیکنان فراهم کند و همچنین تلاش کرده تا تعادل بهتری را در بخشهای مختلف بازی ایجاد کند.» با این حال، مهمترین بخش که نیاز به تنظیمات و بهبودهای بیشتر داشت، سیستم پارکور بازی بود. بنوا اشاره کرد که این سیستم با چالشهای منحصر به فردی در ارتباط با محیط و معماری ژاپن فئودال روبرو بوده است.
بنوا در این باره گفته:
معماری ژاپنی و به خصوص سقفها، ساختاری بسیار پیچیده دارند. اگر بخواهیم این پیچیدگی را با بازیهای قبلی این سری، مانند Odyssey و Syndicate مقایسه کنیم، میتوان گفت که سقفهای موجود در Shadows، احتمالاً پیچیدهترین مواردی هستند که من تا به حال با آنها کار کردهام. برای اینکه بتوانیم حرکات پارکور روان و طبیعی را در این محیطها پیادهسازی کنیم، به کدهای خاص و انیمیشنهای ویژهای نیاز داشتیم. هدف ما این بود که حرکات پارکور را هرچه روانتر و طبیعیتر کنیم. این موضوع یکی از بازخوردهای مهمی بود که از سوی بازیکنان دریافت کردیم و تصمیم گرفتیم به آن رسیدگی کنیم. خوشبختانه، در طول چند ماه گذشته، پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه حاصل شده است.
در ابتدا، قرار بود بازی Assassin’s Creed Shadows در ماه نوامبر 2024 منتشر شود. اما این تاریخ ابتدا به فوریه 2025 و سپس به مارس 2025 موکول شد. شرکت یوبیسافت، بازخورد بازیکنان را به عنوان دلیل اصلی این تأخیرها اعلام کرده است. این نشان میدهد که این شرکت به نظرات و پیشنهادات جامعه گیمینگ اهمیت میدهد و تلاش میکند تا بهترین تجربه ممکن را برای آنها فراهم کند.
اگر علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی هستید، میتوانید پیش نمایشهای اخیر منتشر شده از Assassin’s Creed Shadows را بررسی کنید. این پیش نمایشها، دیدگاههای اولیهای از گیمپلی، گرافیک و داستان بازی را ارائه میدهند. همچنین، در همین روز، اطلاعات بیشتری در مورد پروژه مورد انتظار Assassin’s Creed: Infinity نیز منتشر شد. این پروژه، به عنوان Animus Hub در بازی Shadows حضور خواهد داشت و احتمالاً نقش مهمی در ارتباط بین نسخههای مختلف این سری بازی ایفا خواهد کرد. این خبر نیز برای طرفداران این سری بسیار جذاب و هیجانانگیز است.