با این ترفندها، اعتماد به نفس خود را طی چند دقیقه‌ افزایش دهید

همه‌ی ما احتمالا روزهایی را تجربه کرده‌ایم که با کمبود اعتماد به نفس مواجه شده‌ایم. روزهایی که حس کرده‌ایم سطح اعتماد به نفس‌مان کمتر از قبل شده‌ و هیچ ایده‌ای برای تغییر این شرایط نداشتیم. این موضوع، بر همه‌ی جنبه‌های زندگی‌مان تاثیر به سزایی می‌گذارد. با این حال آیا می‌دانستید راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند ظرف چند دقیقه اعتماد به نفس شما را به سطح قابل قبولی برساند؟

هیچ احتیاجی نیست که ساعت‌ها یا حتی روزها بگذرد تا اعتماد به نفس خود را بازگردانید. بر اساس تحقیقات جهانی، مهمترین بازه‌های زمانی در طول روز، درست زمان‌های پیش از به خواب رفتن و بلافاصله برخواستن از خواب است که محققان این زمان‌ها را به قسمت آخر یک کتاب تشبیه می‌کنند. اگر بتوانید بیشترین بهره‌ی ممکن را از این زمان‌ها ببرید؛ دیگر کنترل بقیه‌ی روزتان، کار چندان دشواری نخواهد بود‌. اجرای یک برنامه‌ی روتین چند دقیقه‌ای، به شما کمک می‌کند هر روزتان را به گونه‌ی دلخواهتان پیش ببرید.

مطالعات علمی نشان می‌دهد که ثبت وقایع روزانه، می‌تواند به عنوان درمانی برای زندگی مدرن به شمار رود. نوشتن رویداد‌های زندگی روزمره، هرچند روتین و یکنواخت، موجب افزایش ذهنیت، حافظه و مهارت‌های ارتباطی می‌گردد. به طور کلی فرایند نوشتن، به شما در افزایش کیفیت خواب، تقویت سیستم ایمنی و همچین بهبود وضعیت اعتماد به نفس، کمک بزرگی می‌کند.

قبل از این که به تخت خوابتان بروید، وقایع آن روز را در ذهن‌تان مرور کرده و سپس آن را به رشته‌ی تحریر درآورید‌. توجه به این نکته را از یاد نبرید که نوشته‌تان باید دقیق و صادقانه باشد و همه‌ی اتفاقات ریز و درشت و نکات حاشیه‌ای را نیز به خوبی توصیف کند. مواردی که کاری به شما تحمیل می‌شود و یا مورد بدرفتاری قرار می‌گیرید را هم بنویسید و یا حتی کارهایی را که به روشی متفاوت و غیرنرمال انجام می‌دهید. این، روشی برای تمایز قایل شدن میان لحظاتی است که قوی عمل کرده‌اید و یا در موضع ضعف ظاهر شده‌اید‌. این هم چنین فرصتی‌ است که عملکردتان را مورد تقدیر و یا نقد قرار دهید.

در قسمت بعدی نوشته‌تان، کاملا مثبت و خوش‌بینانه بنویسید که دلتان می‌خواهد روز بعدتان چگونه پیش برود؟ یک تعهد ذهنی به خودتان بدهید که همه چیز را مطابق میل خودتان پیش خواهید برد و تصور کنید که همه چیز به بهترین شکل پیش می‌رود! انجام این کارها قبل از خواب، تاثیر بیشتری روی مغزتان می‌گذارد و هنگامی که روز بعد از خواب بیدار می‌شوید نیز، یک یادداشت برای خودتان بنویسید که در آن، هدف‌ها، رویاها، هرچیزی که باید بر روی آن تمرکز کنید و فردی که در آینده می‌خواهید به آن تبدیل شوید را، به خودتان یادآور شوید.

همه‌ی این‌ها، مغز شما را برای روز پیش رو، روی مود مناسبی قرار می‌دهد و باعث می‌شود با امادگی ذهنی بالا وارد عمل شوید. این گونه شما با به یاد آوردن هر روزه‌ی اهدافتان، خود را مشتاق و پرانگیزه نگه می‌دارید و روز مثبتی را شروع می‌کنید. این شادابی و مثبت بودن، شما را در حالت اوج اعتماد به نفس قرار می‌دهد.

ممکن است چندین روز طول بکشد تا افزایش سطح اعتماد به نفس‌تان قابل لمس شود؛ اما توجه کنید که تنها 20 دقیقه در طول روز وقت شما را می‌گیرد و اثرات قابل توجهی خواهد داشت. کافی است مدت کوتاهی را در روز به آن اختصاص دهید و از نتایج شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

منبع Thetalko
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها