هفته گذشته در جریان رویداد GDC در شهر سانفرانسیسکو، یک “انسان مصنوعی (دیجیتالی)” به نمایش گذاشته شد که به صورت همزمان توسط موتور گرافیکی اختصاصی اپیک (Epic) به نام آنریل انجین (Unreal Engine) رندر و پردازش میشد. این انسان دیجیتالی که سایرن (Siren) نام دارد، توضیحاتی در مورد خود ارائه کرده و اشاره کرده که تنها به کنار هم قرار گرفتن یک سری پیکسلها خلاصه نمیشود!
نکته جالب توجه در مورد سایرن این است که توسط تکنولوژی موشن کپچر زنده به حرکت درآمده و صحبت کرده است. مدل این انسان مصنوعی در واقع از یک بازیگر چینی به نام بینگجی جیانگ (Bingjie Jiang) کپی شده و خود بازیگر نیز تمام حرکات را در پشت صحنه اجرا کرده است.
با اینکه فناوری موشن کپچر در حال حاضر نیز به کار گرفته میشود و در بازیهای رایانهای نیز به وفور شاهد استفاده از این فناوری هستیم، اما اجرای زنده موشن کپچر و تقلید حرکات بازیگر توسط نسخه رایانهای وی چیز دیگری است. در همین رابطه یکی از مدیران شرکت سازنده سایرن گفته: ما به جای اینکه تنها برخی حرکات و حالتهای خاص را ضبط کنیم، کل یک نمایش را به صورت زنده ضبط کردهایم.
موشن کپچر زنده مطمئناً یک گام بسیار بلند در زمینه گرافیک رایانهای بوده و از این به بعد میتوانیم شاهد کات سینهای بسیار باکیفیت و جذابی در داخل بازیها باشیم. در مجموع گرافیک رایانهای هر روز به واقعیت نزدیک و نزدیکتر میشود و با این ادامه این روند احتمالاً در آیندهای نه چندان دور تشخیص انسانهای واقعی از انسانهای دیجیتالی به سادگی امکانپذیر نخواهد بود!
در زیر میتوانید ویدیوی جالبی از پشت صحنه مراحل موشن کپچر سایرن را نیز مشاهده کنید: