فیسبوک در تلاش است تا تلویزیونها را نیز به تسخیر خود درآورد

فیسبوکاحتمالاًبهزودی وارد بازار تلویزیونها خواهد شد.
طبق گزارشهای جدیدی که خبرگزاری والاستریت ژورنال منتشر کرده است، فیسبوک در تلاش است تا اپلیکیشنی برای ستاپباکسها (گیرندههایدیجیتال) طراحی کند تا همانند اپلتیوی (Apple TV) برنامههایباکیفیت تلویزیونی که متعلق به این شرکت هستند را پخش کند.
سال گذشته فیسبوک قابلیت پخش مستقیم را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد و حالا به نظر میرسد که قصد دارد تا از طریق این اپلیکیشن محتواهای باکیفیتتر و طولانیتر را پخش کند. طبق اطلاعات درج شده در این گزارش، فیسبوک در صدد است تا برای ساخت فیلمها و سریالهای جدید برای این اپلیکیشن با استودیوهای فیلمسازی قرارداد امضا کند.
هدف بلندمدت فیسبوک از ساخت این اپلیکیشن افزایش درآمد خود از تبلیغات است. این اپلیکیشننهتنها فضای جدیدی برای دریافت تبلیغات برای این شرکت فراهم میکند، بلکه به فیسبوک اجازه میدهد تا وارد بازار جدید و بزرگتری از آگهیهای بازرگانی شود. بهعلاوه ویدئوهای طولانیتر و باکیفیتتر نسبت به ویدئوهای حال حاضر فیسبوک که معمولاً زمان کمی دارند بینندههای بیشتری را جذب میکنند.
هفته گذشته نیز فیسبوک صفحه اصلی خود را با تاکید زیاد بر روی ویدئوهای طولانی بهروزرسانی کرده است. همچنین این کمپانی برای اولین بار تبلیغات را به میانهی ویدئوها نیز اضافه کرده. پیشازاین تبلیغات فقط در ابتدای ویدئوها پخش میشد، اما با این بهروزرسانی پس از گذشت 90 ثانیه از شروع ویدئو نیز تبلیغات پخش خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن چه زمانی معرفی خواهد شد، اما طبق اطلاعاتی که در این گزارش منتشرشدهفیسبوک از تابستان سال پیش که تلاشهای خود درزمینه بهبود پخش ویدئو در این شبکه اجتماعی را افزایش داده است، در حال کاربر روی این اپلیکیشن بوده است. همچنین این کمپانی ریکی ون وین (Ricky Van Veen) یکی از مؤسسین College Humor را برای رهبری استراتژی خلاقانهی جهانی این شرکت جهت ساخت برنامههای جدید به استخدام خود درآورده است.