دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

با توجه به معرفی گلکسی S8 ، آیا ال جی G6 هنوز شانسی برای حضور موفق در بازار دارد؟!

این درست است که می‌گویند هفته گذشته بسیاری از خبرها در مورد آخرین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S8 بوده، اما اکنون که گرد و خاک به پا شده توسط سامسونگ فروکش کرده، اجازه دهید تا نگاهی دوباره به دیگر پرچمدار بهار امسال، ال‌جی G6 بیاندازیم.

پس از شکست G5 ماژولار، بخش موبایل ال‌جی، به شدت نیاز به یک محصول برنده و جانشین برای آن داشت، همان‌گونه که مشخص است، G6 برای تمام مقاصد و اهداف یک پرچمدار، پیرو مدل‌‎های قبلی خود است، انتخاب آن برای یک تجربه پیرامونی خوب به جای تکیه بر القاب است. اما شاید این بیش از حد متعارف باشد! گلکسی S8 قطعا یک دستگاه پر زرق و برق است و رقیب اصلی LG G6 در بازار خواهد بود که می‌‌تواند برای LG مشکل ایجاد کند.

اما به جای مقایسه مشخصات و ویژگی‌ها ، بیایید از دید مصرف‌‎کننده معمولی به این دو گوشی نگاه کنیم. خواهیم دید که آیا ال‌جی یک محصول برنده را ساخته یا این که آن در رقابت با گلکسی S8 محو می‌شود.

طراحی

در اینجا یک موضوع است که همه می‌دانیم: مردم چیزهای زیبا و شکیل را دوست دارند. در حقیقت، ظاهر می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر تصمیم‌گیری یک شخص برای خرید، به‌خصوص زمانی که آن تلفن همراه باشد، داشته باشد و درک دلیل آن هم ساده است، گوشی‌های هوشمند به یک ضرورت در زندگی تبدیل شده‌اند، به طوری که ساعت‌ها در طول روز به آن نگاه می‌‎کنید، آیا زیبایی آن تاثیر ندارد؟!

اگر ما G6 را از روی ظاهر آن قضاوت کنیم،  ال‌جی مطمئناً این موضوع را به عنوان یک واقعیت قبول کرده، بر خلاف G5 که ظاهر زیبایی نداشت، ظاهر G6 براق و شیک است. از آنچه تا به حال دیده‌ایم، این آشکار است که جدیدترین روند در گوشی‌های هوشمند، قرار دادن بزرگترین صفحه نمایش با کوچکترین حاشیه‌ی ممکن در اطراف آن است و پرچمدار ال‌جی یکی از پیشگامان در این زمینه است.

با این حال، اولین بودن به معنای بهترین بودن نیست. در حالی که طراحی G6 خیلی‌خوب و زیباست اما آن در مقایسه با بهترین گوشی سامسونگ یعنی Galaxy S8 جذابیت کمتری دارد. اگرچه لبه‌های گرد (Edge) صفحه نمایش در اطراف گوشی از چند سال قبل در پرچمداران سامسونگ بوده‌اند، ولی این اولین بار است که آنها واقعاً حسی خوب از طراحی که یک قسمت سنجیده و کار شده است را به جای ضمیمه کردن ویژگی‌ها ارائه می‌دهند و به عنوان نتیجه‌گیری S8 ویژگی‌هایی جلوتر از زمان خود دارد در حالی که G6 بیشتر شبیه گسترش عادی اصول طراحی گذشته خود است.

اما این اولویت‌های شخصی است و یک شانس نسبتاً خوب وجود دارد که مصرف کنندگان عادی به خاطر طراحی آشنا و جا افتاده، G6 را ترجیح دهند. پس از آن موضوع دیگری که برای مردم وجود دارد انتخاب لبه‌های مستقیم و منحنی است. هرچند که ما معتقدیم برای بسیاری از مشتریان فرم گوشی بسیار مهم‌تر از عملکرد آن است، که به طراحی دستگاه وابسته است. بنابراین ما نمی‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم که طراحی کدام گوشی بهتر است.

بازاریابی

حتی اگر اکثر مردم متنفر بودن از آن را اقرار کنند، تبلیغات نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند، به‌طوری که مردم به طور مداوم تبلیغات را نگاه می‌کنند اما تاکنون فقط بهترین‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای گوشی‌های هوشمند که در حال حاضر در بازار اشباع شده‌اند، یک تیم بازاریابی خوب نیاز است تا محصولات را از سایر رقبا متمایز کند. با این حال، به نظر می رسد ال‌جی این بخش را جدی نگرفته است:

مشاهده کردید؟! این تبلیغ بسیار رنج‌آور و خسته‌کننده بود. چیز به خصوصی که در مورد آن بد است این است که این تبلیغ فقط یک روز قبل از معرفی گلکسی S8 منتشر شد. این شانس بزرگی برای ال‌جی بود که نشان دهد در این رقابت محصول آن‌ها بهتر است ولی با این تبلیغ کمپانی، کار آنها کاملاً به هدر رفت. حالا آن را با تبلیغ جالب سامسونگ برای معرفی Gear VR جدید مقایسه کنید:

توجه کنید که این تبلیغ برای گوشی گلکسی S8 نیست، بلکه برای یک هدست VR سازگار با آن است. اگر سامسونگ فقط برای یک لوازم جانبی حاضر به ساخت چنین تبلیغی با کیفیت بالا است، مشخص است که این شرکت قصد دارد زمانی که جدیدترین پرچمدارش را روانه بازار می‌کند استقبال بسیار زیادی از آن شود. اگر ال‌جی به زودی دست به کار نشود، شانس زیادی برای G6 وجود ندارد. هرقدر هم که این گوشی خوب و قوی باشد، ممکن است به راحتی فراموش شود.

قیمت

یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب گوشی‌های هوشمند با توجه به تنوع آن‌ها، قیمت است. این جا است که G6 برنده مسلم است. در حالی که گلکسی S8 با قیمت 750 دلار عرضه می‌شود، قیمت ال‌جی G6 صد دلار کمتر است، قیمتی که با پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی S7 برابر است. اختلاف قیمتی که تا حدودی قابل توجه است و همین موضوع برای بسیاری از مشتریان مهم‌تر بوده و آنان را جذب می‌کند. دلیل این امر آن است که جدا از ظاهر، گلکسی S8 بسیاری از مزایای بدیهی در مقابل با G6 را ندارد. بسیاری از مردم به بنچ‌مارک چیپست و یا دستیار مجازی اهمیت نمی‌دهند، به طوری که 100 دلار قیمت بیشتر می‌تواند مانعی برای خرید S8 باشد که این یک برگ برنده برای ال‌جی است.

نتیجه

در حالی که ممکن است برای برنده خواندن کمی زود باشد، در حال حاضر ال‌جی یک نقطه ضعف جزئی دارد، در حالی که کمپانی ال‌جی می‌داند گلکسی S8 بزرگترین‌ تهدید آنها در بازار خواهد بود، آنها برای شروع بهتر یک ماه زودتر دستگاه خود را معرفی کردند که البته ممکن است برای موفقیت G6 در بازار کافی نباشد.

با این حال، از ال‌جی با توجه به شکست G5 انتظار نمی‌رفت بازگشت سریعی داشته باشد و بتواند با سامسونگ رقابت کند. در هر صورت، G6 در زمان معرفی آن بسیار محبوب بود، اگر ال‌جی استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهد امکان پایداری محصولات آن و در نتیجه تولید و فروش بیشتر وجود دارد.

بنابراین، به طور خلاصه، در حالی که به احتمال زیاد گلکسی S8 برنده رقابت بهترین پرچمدار اندروید در امسال است، اما G6 هنوز یک رقیب قوی است، یک دلیل قیمت پایین‌تر آن است. ال‌جی با تبلیغات خوب می‌تواند ثابت کند که دستگاه آن‌ها به همان اندازه خوب است.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع Phonearena
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar