دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: مسافرت هوایی چه آسیبی به محیط زیست می‌رساند؟
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > مقالات گوناگون > مسافرت هوایی چه آسیبی به محیط زیست می‌رساند؟
مقالات گوناگون

مسافرت هوایی چه آسیبی به محیط زیست می‌رساند؟

شایان تقی‌نژاد 6 اردیبهشت 1399 ساعت 13:57
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

هواپیماها از زمان اختراع‌شان شیوه مسافرت ما را تغییر داده‌اند. با استفاده از مسافرت هوایی می‌توانیم برای تعطیلات آخر هفته به جزیره‌ای دورافتاده برویم یا در صورت نیاز به قاره‌ای دیگر سفر کنیم. با وجود مسافرت هوایی، نقاط مختلف جهان به شیوه‌ای به هم متصل شده‌اند که پیش از این نمی‌توانستیم تصورش را هم بکنیم. هر چقدر هم که این مسافرت‌های هوایی ضروری باشند، هواپیماها از زمان اختراع‌شان تا اکنون انتشار کربن بالایی داشته‌اند و در بسیاری از سایت‌ها می‌توانید خطوط هوایی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید کدام‌شان آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

لیست
هواپیماها سوخت زیادی مصرف می‌کنندحتی پروازهای کوتاه هم دی اکسید کربن زیادی تولید می‌کنندانتشار گازهای گلخانه‌ای نیز افزایش می‌یابداگزوز هواپیما نیز تأثیراتی داردایالات متحده پیشتاز آلودگی استچه کار می‌توان انجام داد؟از ماه‌های تابستان صرف‌نظر کنیدپرواز اقتصادی

در ادامه مقاله، نگاه دقیق‌تری به این شیوه‌ی مدرن مسافرت می‌اندازیم تا ببینیم پروازهای هوایی راحت و سریع‌مان چه آسیبی به محیط زیست وارد می‌کنند. با دیجی رو همراه باشید.

هواپیماها سوخت زیادی مصرف می‌کنند

برای اینکه هواپیماهای مسافری، صدها مسافر را بر فراز آسمان‌ها به پرواز درآورند و آن‌ها را از اقیانوس‌ها بگذرانند به سوخت زیادی نیاز دارند. برای نمونه پرواز از ساحل غربی تا ساحل شرقی ایالات متحده 1 تن دی اکسید کربن تولید می‌کند و پروازی از ایالات متحده تا آسیا یا از آسیا به اروپا به تولید 5 تن دی اکسید کربن می‌انجامد. این مقدار معادل میزان متوسط دی اکسید کربن تولیدشده توسط هر انسان در طول سال است!

هواپیما

حتی پروازهای کوتاه هم دی اکسید کربن زیادی تولید می‌کنند

پرواز کوتاهی از لندن به رم (این پرواز آن‌قدر کوتاه است که می‌توانید به جای مسافرت هوایی، با استفاده از قطار مسافرت کنید و کم‌وبیش مدت مشابهی را در سفر باشید) 230 کیلوگرم دی اکسید کربن به ازای هر نفر تولید می‌کند که بیش از تولید سالیانه دی اکسید کربن یک فرد است. اگر اخبار بد بیشتری می‌خواهید باید بگوییم که انتظار می‌رود این رقم در 30 سال آینده سه برابر شود. حتی در صورتی هواپیماها بتوانند به شکل بهینه‌تری از سوخت‌شان استفاده کنند، باز هم انتظار می‌رود انتشار کربن خطوط هوایی تا سال 2050 دو برابر شود.

انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز افزایش می‌یابد

8 درصد گازهای گلخانه‌ای (شامل دی اکسید کربن، بخار آب، متان و غیره) نتیجه مسافرت‌هایمان هستند (که از پروازها، هتل، غذا و غیره تشکیل شده است) که رقم بالایی است. گازهای گلخانه‌ای مانع از خروج گرمای کره زمین از طریق اتمسفر می‌شوند و به این ترتیب عامل گرمایش این سیاره خاکی می‌شوند. بد نیست بدانید در قرن بیستم دمای کره زمین 2 درجه افزایش یافته است.

اگزوز هواپیما نیز تأثیراتی دارد

انتشار موادی به غیر از دی اکسید کربن نیز برای کره زمین بد هستند. تا به حال به خط دود پشت هواپیماها دقت کرده‌اید؟ در ارتفاع زیاد این اتفاق می‌افتد و بخار هوای خروجی اگزوز منقبض می‌شود. این ابرهای منجمد، ممکن است تا ساعت‌ها باقی بمانند و می‌توانند به تسریع گرمایش کره زمین کمک کنند.

ایالات متحده پیشتاز آلودگی است

داده‌ها نشان می‌دهند پروازهای خروجی از ایالات متحده عامل یک چهارم آلودگی و انتشار دی اکسید کربن در پروازهای مسافرتی هستند. در مقام دوم این فهرست چین و پس از آن بریتانیا، ژاپن و آلمان قرار دارد.

مسافرت هوایی

چه کار می‌توان انجام داد؟

طبق گزارش‌ها، 25 درصد انتشار کربن هواپیماها هنگام بلند شدن از زمین و همچنین فرودشان است. حرکت هواپیماها روی باند و با نیروی موتور خودشان نیز از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انتشار کربن در این چرخه است. شاید نتوان درباره انتشار کربن در این فرایندها کاری انجام داد، ولی استفاده از پروازهایی که کمترین بلند شدن، فرود و حرکت روی باند را دارند بهترین گزینه‌ای است که می‌توان به آن فکر کرد.

از ماه‌های تابستان صرف‌نظر کنید

طبق تحقیقات محققان دانشگاه کلمبیا، مسافرت هوایی در تابستان تأثیرات بد بیشتری نسبت به مسافرت هوایی در زمستان دارد. وقتی دما افزایش می‌یابد، تراکم هوا نیز افزایش می‌یابد و بلند شدن هواپیما از باند نیز سخت‌تر می‌شود. تعداد روزهای تابستانی که در آن‌ها چنین اتفاقی می‌افتد از سال 1980 افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش گرمایش کره زمین این روزها بیشتر و بیشتر شوند. این تحقیق خاطرنشان می‌کند که از سال 2050 تا 2070، تعداد روزهای افزایش سختی بلند شدن هواپیما از باند، بین 50 تا 200 درصد افزایش خواهد یافت. اگر می‌خواهید در روزهای تابستانی مسافرت هوایی داشته باشید، روزهایی را انتخاب کنید که زیاد گرم نباشد.

پرواز اقتصادی

طبق یکی از تحقیقات بانک جهانی، پروازهای درجه یک با پلن‌های آپگرید شده و فضای بیشتر صندلی‌ها، بین سه تا نه برابر انتشار کربن بیشتری را موجب می‌شوند. گرچه دراز کردن پاها در پروازهای درجه یک احساس بسیار خوبی دارد ولی باید تا جایی که می‌توانیم از آن‌ها اجتناب کنیم. این پروازها افراد کمتری را در خود جای می‌دهند ولی از میزان سوخت یکسانی استفاده می‌کنند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: آلودگی, گرمایش زمین, محیط زیست, هواپیما
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی با 9 برنامه برتر حذف نرم افزارها در ویندوز آشنا شوید
مقاله بعدی چگونه هک می‌شویم؟ مروری بر رایج‌ترین روش های مورد استفاده هکرها
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو با دوربین‌های 50 مگاپیکسلی و عملکرد خیره کننده معرفی شدند

مانیتور گیمینگ QD-OLED

MSI از دو مانیتور گیمینگ QD-OLED با نرخ تازه‌سازی 500 هرتز رونمایی کرد

ریلمی جی تی 7

ریلمی جی تی 7؛ قاتل پرچمداران با تراشه دیمنسیتی 9400e از راه می‌رسد!

مطالب مرتبط

بهترین شهربازی دبی
مقالات گوناگون

معرفی شهربازی‌ های دبی

25 اردیبهشت 1404 ساعت 14:33
افزایش فروش سایت با سئو نمو مارکتینگ
مقالات گوناگون

راز افزایش فروش سایت در شیراز با ترفندهای سئو و دیجیتال مارکتینگ

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:30
چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط
مقالات گوناگون

چگونه با پشتیبانی نمایندگی HP تماس بگیریم؟ شماره تلفن و راهنمای ارتباط

15 اردیبهشت 1404 ساعت 16:15
ساعت سیکو و ساعت اورینت
مقالات گوناگون

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت باید بدانید

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:35

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور