ساخت یک بازی دو بعدی بر خلاف ظاهر سادهای که دارد، از پیچیدگی هایی زیادی بر خوردار است که شاید انتخاب این سبک برای ساخت بازی برای بازیساز، بسیار دشوار و سخت باشد.
چند روزی است که از انتشار بازی موتوری ۲ می گذرد. بازیای که در نگاه اول نسبت به نسخه اولیه خود، تفاوت محسوسی در سبک و سیاق گذشته نکرده باشد، اما زمانی که شروع به بازی کردن موتوری 2 کنید، درک خواهید کرد که گیم پلی بازی در بخش های مختلف بهبود بسیار خوبی پیدا کرده است .
ابتدا به سراغ گیم پلی بازی برویم .شاید یکی از نقد هایی که به بازی موتوری داشتم این بود که با ساختن چنین بازی و محیط سازی این چنینی، حضور یک داستان هر چند کوچک می توانست به جذابیت هر چه بیشتر بازی کمک نماید. البته این نکته حایز اهمیت است که داشتن داستان برای این سبک بازی الزامی نبوده و نیست، اما بودن داستان با هر روش روایت داستان، میتواند کمک وافری به جذابیت هر بازیای نماید.
با شروع بازی با تغییراتی در کلیت بازی روبرو خواهید شد، برای مثال در سبک هنری بازی رنگ های محیط و کاراکترها به دقت و با سلیقه انتخاب شده اند که به جذابیت بصری بازی کمک به سزایی کرده است و اضافه شدن داستان بازی بدون ایجاد خللی در روند کلی گیم پلی نیز نکته مهمی محسوب می شود. داستان بازی به شکلی در این بازی اجرا شده است که گیمر را مجاب می کند تا بازی را ادامه دهد و رکورد خود را افزایش دهد تا بتواند محیط جدید و گیم پلی جدیدی را تجربه کند.
در طول بازی نکاتی وجود دارند که باعث خنده شما میشوند و تیم بازیسازی گلیم گیمز از اصل شاد بودن در تمامی طول بازی استفاده کرده است که به نظر می رسد در این امر موفق عمل کرده اند. در شماره قبلی موتوری هم شاهد این نکات بودیم اما در این قسمت موتوری این نکات بیشتر به چشم می آیند، مخصوصا هنگام ورود به مرحله جاده شمال و حوادث شیرین رانندگی در این جاده! صدا و دوبله بازی به خوبی بازی قبلی این عنوان بوده، اما وجود آهنگ های قسمت قبلی موتوری در این بازی را می توان به چشم منفی نگاه کرد که سازندگان اقدام به تغییرشان نکردهاند.
از گیم پلی این بازی که هر بازی کنی را جذب خود می کند که بگذریم، می توان به سبک هنری جذاب این بازی اشاره کرد که بسیار شاد و زنده اجرا شده است که باعث می شود بازی از حالت کسل وار خارج شده و حس و حال بسیار خوبی به بازی کن بدهد.
در پایان می توان امید داشت تیم گلیم گیمز نه تنها داستان این بازی رو گسترش دهد، بلکه عنوان های جدیدی را نیز خلق کند تا بتواند با بازیسازهای خارجی به رقابت بپردازد.