چگونه یک عکس پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟

همه ما تا به حال چندین بار برای گرفتن یک عکس پروفایل حرفه‌ای و جذاب برای صفحات مجازی خود تلاش کرده‌ایم و برخی اوقات بعد از گرفتن بیش از صد عکس مختلف باز هم نتیجه باب میل‌مان نبوده و همه را یکجا با هم پاک کرده‌ایم! با باز کردن صفحه اینستاگرام افراد معروف و دیدن عکس‌های پروفایل جذاب‌شان، همه ما وسوسه می‌شویم تا دوباره تلاش کنیم اما به نظر می‌رسد یک جای کار ایراد دارد چراکه بازهم عکس‌مان آن‌قدر که باید حرفه‌ای و خاص به نظر نمی‌رسد؛ اما دلیل این اتفاق چیست؟ چه رازی در جذابیت عکس‌ پروفایل بلاگرها، اینفلوئنسرها و یا سلبریتی‌ها وجود دارد؟ آیا یک ترفند خاص و جادویی برای گرفتن عکس پروفایل بی‌نقص وجود دارد که از آن بی‌خبریم؟ یا شاید ادیتورهای متخصص و حرفه‌ای که ساعت‌ها در پی ویرایش تصاویرند دلیل اصلی این جذابیت هستند؟

می‌دانیم که داشتن یک پروفایل خوب و حرفه‌ای آن هم در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام تا چه اندازه می‌تواند روی دیگران تاثیرگذار باشد. روزانه به پروفایل افراد زیادی سر می‌زنیم اما چند درصد از این پروفایل‌ها توجه‌تان را به خود جلب می‌کند؟ همه ما بی‌شک افراد ناشناس را تا حد بسیار زیادی از روی عکس پروفایلی که می‌گذارند قضاوت می‌کنیم! پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال داشتن عکس پروفایل جذاب‌اند، با ما در ادامه این مقاله در دیجی رو همراه باشید چراکه بعد از یادگیری ترفندهای زیر و استفاده از آن‌ها، تاثیرشان را به وضوح روی عکس‌های خود خواهید دید!

نحوه گرفتن عکس پروفایل جذاب

1- صورتتان کاملاً مشخص باشد

اولین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که صورتتان به طور واضح در عکس پروفایل مشخص باشد. ممکن است این موضوع برایتان پیش پا افتاده به نظر برسد اما احتمالاً نمی‌دانید تا چه اندازه این نکته می‌تواند روی داشتن پروفایل حرفه‌ای‌تر تاثیرگذار باشد.

در نگاه اول به پروفایل، چهره اولین بخشی است که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. مطالعاتی که اخیرا در زمینه روانشناسی تصاویر صورت گرفته نشان می‌دهد که چهره، قدرت نفوذ انکار ناپذیری در تحت تاثیر قرار دادن افراد دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مطمئناً شما علایقی هم دارید، برخی از افراد عاشق کوهنوردی، اسکی‌کردن و یا حیوانات هستند اما باید بدانید عکس پروفایل صفحات اجتماعی شما محل مناسبی برای قرار دادن این عکس‌ها نیست و بهتر است عکس پروفایل تنها به چهره شما اختصاص پیدا کند.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 1

حالا چطور می‌توانید از روی عکس پروفایل‌تان، به بقیه بگویید عاشق کوهنوردی هستید؟ بهترین کار برای این‌که هم چهره و هم فعالیتی که مورد علاقه‌تان است، معرف صفحه شبکه‌های اجتماعی‌تان باشد این است که این دو را با هم ترکیب کنید! چگونه؟ تنها کافیست حین انجام دادن آن فعالیت گوشی هوشمند خود را به یکی از همراهانتان بدهید و از او خواهش کنید تا عکس پرتره خوبی از شما در فضای کوهستان بگیرد.

به خاطر داشته باشید که از این ترفند برای فعالیت‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید و تا حد امکان با فرزندان یا حیوانات خانگی عکس پروفایل نگذارید!

2- قاب‌بندی درست

یکی از رایج‌ترین ایراداتی که روی عکس‌های پروفایل می‌بینیم بیش از حد دور بودن و یا بیش از حد نزدیک بودن قاب این عکس‌ها هستند. به خاطر داشته باشید که فریم یا قاب عکس پروفایل شما باید به گونه‌ای تنظیم شود که بازدیدکنندگان بتوانند کمی از پس‌زمینه عکس‌تان را مشاهده کنند اما بیشتر قاب را صورتتان تشکیل داده باشد. حواستان باشد که عکس را خیلی هم در قاب فاصله دور تنظیم نکنید. برای بهتر متوجه شدن این مورد می‌توانید به مثال تصویر زیر توجه داشته باشید.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 2

اگر صورتتان بیش از حد کوچک باشد، افرادی که پروفایلتان را بررسی می‌کنند قادر به دیدن لبخند روی صورتتان نخواهند بود. سایز اصلی عکس روی پروفایل‌تان 50 در 50 پیکسل، یعنی به اندازه یک بند انگشت است پس در تنظیم آن هوشمندانه عمل کنید.

3- شخصیت دوستانه با چاشنی یک لبخند

زبان بدن شما بیانگر دوستانه بودن و یا درونگرا بودن شما خواهد بود. حرکت دست‌ها و پاهایتان به راحتی این قضیه را نشان می‌دهد که آیا شما فردی با برخورد دوستانه و یا شخصی منزوی و درونگرا هستید. این قضیه در مورد چهره نیز صدق می‌کند. حالت چهره شما تاثیر مستقیمی روی برداشت دیگران از شخصیت‌تان دارد. برای مثال چهره‌های خندان ما را به یاد افراد بشاش و اجتماعی می‌اندازند این در حالیست که چهره‌های جدی ناخوداگاه به دیگران سیگنال سخت ارتباط برقرار کردن را خواهند داد. با توجه به تصاویر زیر متوجه خواهید شد که چهره‌های شماره 4 و 5 حس شادی و نشاط بیشتری به شما القا می‌کنند، پس به همان نسبت نیز دیگران بیشتر با شما حس همزاد پنداری خواهند داشت!

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 3

به خاطر داشته باشید که داشتن خنده بزرگ روی لب خبر از روابط اجتماعی خوب شما به مخاطب می‌دهد.

طبق دو تحقیق انجام شده روی دانشجویان، گفته می‌شود افرادی که در عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود لبخند می‌زنند در زندگی عادی نیز شادتر هستند. جالب است بدانید افرادی که عکس‌ خندان روی پروفایل فیسبوک‌شان گذاشته بودند 3 سال و نیم بعد گزارش زندگی شادتری را نسبت به سایر افراد دادند!

طبق نتایج همین گزارش هرچقدر لبخند شما بزرگ‌تر و پررنگ‌تر باشد، در نتیجه روابط اجتماعی بهتری هم دارید. گفته می‌شود شرکت‌کنندگانی که لبخند بزرگ‌تری در عکس‌ پروفایل فیسبوک خود به چهره داشتند، در ترم اول دانشگاه هم روابط اجتماعی بهتری را تجربه کردند!

همین الان طبق تصویر بالا به عکس پروفایل خود امتیاز دهید. شماره عکس شما چند است؟ توصیه ما به شما این است که عکس بعدی خود را حداقل روی شماره 3 یا چهار تنظیم کنید. عکس شماره دو ممکن است برای وکلا گزینه خوبی باشد اما جالب است بدانید اغلب افرادی که در حوزه بیزنس مارکتینگ فعالیت دارند داشتن پروفایل شماره 5 را ترجیح می‌دهند!

3- استفاده از تضاد رنگ‌ها برای جلب توجه بیشتر

افراد مدام در صفحه‌های مجازی از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرند و یکی از راه‌های فوق‌العاده کارآمد برای جلب توجه این است که از تضاد رنگ‌ها برای برجسته کردن صفحه پروفایل‌تان استفاده کنید. برای مثال وقتی‌که رنگ لباس شما با رنگ پس زمینه در تضاد باشد، خواه و ناخواه در چشم بیننده خودنمایی خواهد کرد.

آیا تابه حال به این فکر کرده‌اید که اکثر صفحات وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی در چه رنگ قالبی هستند؟ برای مثال آبی (یک رنگ سرد)

حالا به این سئوال پاسخ بدهید؛ رنگ مکمل آبی چه رنگی است؟ نارنجی (یک رنگ گرم)

از آنجایی که رنگ آبی در لینکدین، فیسبوک، توییتر استفاده شده و به وضوح دیده می‌شود، پوشیدن رنگ نارنجی یا هر لباسی با تناژ رنگ گرم به شما کمک می‌کند تا بیشتر جلب توجه کرده و دیده شوید. از طرفی دیگر کمتر کسی از این رنگ‌ها برای پوشیدن لباس استفاده می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود تا باز هم بیشتر از بقیه جلب توجه کرده و خاص باشید!

برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید. کدام یک از این عکس‌های پروفایل بیشتر از بقیه نظرتان را به خود جلب می‌کند؟ به نظر شما دلیلش چیست؟

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 4

5- هر چه پس زمینه عکس ساده‌تر باشد، بهتر است

ممکن است به خودتان بگویید پس زمینه عکس خیلی اهمیت ندارد اما ما اینجاییم تا به شما بگوییم این فکر کاملاً اشتباه است. چراکه هر چقدر پس زمینه شما شلوغ‌تر باشد باعث می‌شود تا توجه بیننده از چهره شما پرت شده و به پس زمینه عکس متمرکز شود که این اصلاً اتفاق خوبی نیست! بهترین پس زمینه، انتخاب صفحه‌‌ای ساده و تک رنگ است!

پس زمینه ساده به شما این فرصت را می‌دهد که به راحتی، بدون این‌که حتی احتیاج داشته باشید که لباستان را عوض کنید از ترفند شماره 4، یعنی تضاد رنگ‌ها استفاده کرده و بیشتر مورد توجه قرار بگیرید. در عکس زیر می‌توانید تاثیر رنگ پس زمینه را به خوبی مشاهده کنید. با یک نگاه ساده به راحتی تفاوت عکس‌ها را متوجه خواهید شد.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 5
برنده چالش تضاد رنگ و فریم درست، عکس اول از بالا و سمت چپ است!

6- نظر دیگران را در مورد عکس پروفایل‌تان بپرسید

حتماً سعی کنید نظر افراد دیگر را در مورد عکس پروفایلتان بدانید. اگر بین چند عکس سردرگم هستید و نمی‌دانید که کدام را انتخاب کنید و در عین حال به نظرات صادقانه احتیاج دارید می‌توانید از نظرات دوستان و آشنایان استفاده کرده و با جمع‌بندی این نظرات، تصمیم نهایی را بگیرید.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 6

7- عکستان را قسمتی از برند شخصی‌تان کنید

ممکن است برایتان این سؤال پیش بیاید که اصلاً برندسازی در عکس پروفایل به چه صورت است؟ در ادامه چند نکته مهم و اساسی را در این زمینه یادآور می‌شویم:

  • رنگ برندتان را بپوشید، تیشرتی بپوشید که رنگ لوگوی برندتان در آن نمایان باشد.
  • رنگ برندتان را پس زمینه عکستان قرار دهید: برای مثال می‌توانید در دفتر کارتان عکس بگیرید تا پس زمینه کاری روی تصویر پروفایل‌تان مشخص باشد.
  • اگر عکس‌تان فضای کافی دارد، لوگوی کاری خودتان را در قسمتی از آن جای بدهید.
  • می‌توانید به جای مورد قبل، لوگوی کاری خود را در پس زمینه عکس قرار بدهید تا توجه مخاطب را به راحتی به خود جلب کند.
  • برندتان را زندگی کنید. برای مثال جورج لکلایر عکاس است و به همین علت تمامی صفحه اینستاگرامش سرتاسر رنگ و بوی کار به خود گرفته است.

در ادامه چند نمونه از صفحه کاری  افراد مختلف را مشاهده می‌کنید. با دقت به جزئیات پروفایل این افراد نگاه کنید و تا می‌توانید از این جزئیات الهام گرفته و آن را در صفحات مجازی خود اعمال کنید.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 7

* هشدار مهم:  از قرار دادن عکس لوگوی برندتان روی پروفایل صفحه اجتماعی خود به شدت دوری کنید. 

همان‌طور که در ترفند شماره یک گفتیم، قرار دادن تصویر خودتان روی پروفایل باعث می‌شود تا علاوه بر این‌که روی ذهن مخاطب تاثیرگذار باشید، اعتماد آن‌ها نیز تا حد زیادی به سمت شما جلب شود.

اگر برند کاری بسیار بزرگ و معروفی دارید، می‌توانید از لوگوی برندتان روی پروفایل استفاده کنید اما اکثر کمپانی‌ها، غالباً از قرار دادن لوگو روی پروفایل به شدت دوری می‌کنند چراکه این کار برای مخاطب جذاب نیست.

8- از یک عکس روی تمامی پروفایل‌های حرفه‌ای خود استفاده کنید

این کار باعث می‌شود تا صفحه شما با سایر افرادی که نام مشابه با شما دارند، اشتباه گرفته نشود. برای مثال اگر کسی شما را در توییتر دنبال کرده و حالا قصد دارد اکانت شما را روی اینستاگرام هم دنبال کند با استفاده از عکس پروفایل‌تان به راحتی می‌تواند اکانت شما را پیدا کند.

چگونه یک تصویر پروفایل حرفه ای و باکلاس داشته باشیم؟ 8

با استفاده از این ترفند مهم نیست چند نفر در دنیا هم نام شما هستند، با یک جستجوی کوچک به راحتی پروفایل شما برای مخاطب قابل تشخیص خواهد بود. نکته دیگری که در این زمینه می‌توانید رعایت کنید این است که دیر به دیر عکس پروفایل‌تان را عوض کنید. برای مثال حداقل یک عکس را به مدت یک یا دو سال روی صفحه اجتماعی خود بگذارید تا باقی بماند چراکه این عکس‌ مانند هویت شما بوده و مخاطبان‌تان شما را با آن‌ می‌شناسند.

9- کمک گرفتن از یک عکاس حرفه‌ای را فراموش نکنید

اگر قصد دارید از فضای شبکه اجتماعی به عنوان یک حساب کاری حرفه‌ای استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم حتماً این نکته را جدی بگیرید چراکه باعث می‌شود کاملاً در زمینه حرفه و شغل‌تان جدی، متخصص و هوشمند به نظر برسید. همچنین یک عکاس حرفه‌ای به شما در ژست گرفتن، درست ایستادن و بهتر دیده شدن در عکس پروفایل تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

شبکه‌های مجازی و مارکتینگ در آن‌ها

اگر قصد راه‌اندازی پروفایل حرفه‌ای و تجاری در شبکه‌های مجازی دارید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً نکات و ترفندهای این مقاله را به صورت جدی روی اکانت خود اعمال کنید. ممکن است این توصیه‌ها به نظرتان خیلی جزئی به نظر برسند اما بعد از آن‌که هرکدام از آن‌ها را رعایت کردید، متوجه تحول زیادی در جذب مخاطب خواهید شد و می‌بینید که به سرعت اکانت شما مورد استقبال درصد بیشتری از مردم قرار می‌گیرد.

حتی اگر قصد مارکتینگ در شبکه‌های مجازی را هم ندارید با استفاده از توصیه‌های فوق می‌توانید پروفایل شیک‌تر و همچنین قابل اعتمادتری برای خود بسازید. به عقیده شما برای جذب مخاطب در فضای مجازی چه نکات و تغییرات دیگری را می‌توان در پروفایل کاربری ایجاد کرد؟ نظرات خود را با تیم دیجی رو به اشتراک بگذارید.

منبع Orbitmedia
مطالب پیشنهادی
guest
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها