افزایش چشمگیر فروش بازی‌های پلی استیشن 4 در دوره کرونا

اینکه در دوره همه‌گیری کرونا فروش بازی‌های ویدیویی افزایش پیدا کرده باشد، اصلاً جای تعجبی ندارد و با توجه به اعمال شرایط قرنطینه در بسیاری از شهرها و کشورها، مسئله‌ای قابل انتظار است. اما ظاهراً سونی از این افزایش فروش سود بسیار بیشتری کسب کرده و کنسول پلی استیشن 4 موفق‌تر از رقبای خود بوده است. با دیجی رو همراه باشید.

بر اساس جدیدترین گزارش مالی سونی، در سه‌ماهه دوم سال 2020 در مجموع 91 میلیون بازی PS4 به فروش رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 83 درصدی را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه دیگر، فروش خوب عناوین اختصاصی سونی است که مجموعاً 18.5 میلیون نسخه بوده و البته عرضه نسخه جدید The Last of Us هم مطمئناً در ثبت این رکورد کاملاً تأثیرگذار بوده است. بد نیست بدانید که حجم فروش عناوین انحصاری سونی برای پلی استیشن 4 در سه‌ماهه دوم سال 2019 تنها برابر 11.7 میلیون نسخه بوده است.

بازی Last of Us Part 2

همان‌طور که گفتیم علت این افزایش فروش، همه‌گیری ویروس کرونا بوده و از همین رو باز هم جای تعجبی ندارد که 74 درصد از مجموع فروش بازی‌های پلی استیشن 4 به نسخه‌های دیجیتالی اختصاص دارند و مردم کمتر به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کرده‌اند. سرویس پلاس (PS Plus) هم که برای آنلاین بازی کردن عناوین PS4 مورد نیاز است، با استقبال بیشتری از سوی گیمرها مواجه شده به طوری که تعداد کاربران این سرویس از 41.5 میلیون در سه‌ماهه اول 2020 به 44.9 میلیون نفر در سه‌ماهه دوم رسیده است.

با اینکه فروش بازی‌ها با افزایش چشمگیری مواجه بوده اما با این حال فروش خود کنسول پلی استیشن 4 باز هم روند کاهشی داشته است. سونی در سه‌ماهه دوم سال جاری در مجموع موفق به فروش 1.9 میلیون دستگاه PS4 شده که با وجود افزایش 500 هزار واحدی نسبت به سه‌ماهه قبل، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش یافته است. البته پلی استیشن 4 به زودی و در تعطیلات آخر سال جای خود را به پلی استیشن 5 خواهد داد و از همین رو افت فروش این کنسول کاملاً منطقی و قابل توجیه به نظر می‌رسد.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع yahoo
مطالب مرتبط
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها