بلیط هواپیما فلای تودی

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی

در حال حاضر وضعیت شبکه های اجتماعی چطور است؟ صنعت رسانه‌های اجتماعی در 10 سال گذشته با رشد مداوم و قابل توجهی رو به رو بوده، از این رو جای تعجبی نیست که مدام شاهد معرفی پلتفرم‌های جدید در این زمینه باشیم. در نتیجه این رشد بی‌وقفه، چشم انداز اجتماع مدام در حال تغییر بوده و این موضوع به‌روز بودن مداوم بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها را می‌تواند به امری چالش برانگیز و سخت تبدیل کند. امروز ما در دیجی رو قصد داریم تا به بررسی جدیدترین آمار و ارقام شبکه‌های اجتماعی بپردازیم تا از آخرین اطلاعات این رسانه‌های کاربردی مطلع شویم. این آمار به شما کمک می‌کند تا بفهمید گروه مخاطبین از چه پلتفرم‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا با استراتژی درست از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. پس با ما در ادامه همراه شوید.

آمار عمومی شبکه های اجتماعی

قبل از هرچیزی بیایید کمی به آمار عمومی شبکه های اجتماعی در این روزها بپردازیم. این اعداد وارقام اطلاعات بیشتری در خصوص پلتفرم‌ها و صنعت شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد.

1- بیش از 4.2 میلیارد کاربر فعال در شبکه های اجتماعی سرتاسر دنیا

از سال 2020 تا به حال 490 میلیون کاربر به شبکه های اجتماعی اضافه شدند و این یعنی جمعیت افراد فعال در این رسانه‌ها هنوز هم در حال رشد و افزایش است. نکته جالب توجه این است که 53.6 درصد از جمعیت کل جهان (حدود 7.8 میلیار نفر) هم اکنون کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند.

بله درست شنیدید! همین حالا بیش از نیمی از مردم روی کره زمین از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و نکته جالبتر اینجاست که از کل جمعیت دنیا تنها 4.66 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 1

2- 74 درصد از مردم آمریکا کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی هستند

این موضوع ایالات متحده آمریکا را به یکی از کشورهای برتر از نظر میزان سازگاری و پذیرش شبکه های اجتماعی تبدیل می‌کند. البته اروپا هنوز هم با داشتن 79 درصد کاربر فعال در رسانه‌های اجتماعی در صدر جدول نرخ سازگاری با شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. گفته می‌شود هم اکنون آفریقا به عنوان تنها منطقه‌ایست که کمترین میزان سازگاری را داشته و این یعنی فقط 8 درصد از مردم آفریقای میانه، 10 درصد مردم آفریقای شرقی و 16 درصد از مردم آفریقای غربی به صورت منظم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 2

3- شبکه‌های اجتماعی در میان بانوان آمریکایی بیشتر از آقایان محبوبیت دارد

این تفاوت کاملا قابل توجه است. 78 درصد از زنان در ایالات متحده آمریکا به صورت فعال و منظم از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ این در حالیست که این آمار در مورد مردها تنها 69 درصد را نشان می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد که این تفاوت جنسیتی در استفاده از شبکه های اجتماعی تنها مختص به آمریکا بوده و در سایر نقاط دنیا این آمار کاملا برعکس است.

برای مثال در غرب آفریقا، بیش از 73 درصد از مردان و تنها 46 درصد از زنان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. همچنین رسانه‌های اجتماعی در غرب اروپا، آمریکای مرکزی، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی بین مردان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اگر در حوزه کاری خود از این آمار و ارقام استفاده می‌کنید و یا صاحب کسب و کار هستید، هنگام برنامه‌ریزی برای استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود حتما به تفاوت‌های جنسیتی استفاده از رسانه‌های اجتماعی توجه داشته باشید.

4- کاربران اینترنت به صورت میانگین روزانه 2 ساعت و 25 دقیقه را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند 

به طور کلی هر کاربر روزانه تقریبا 7 ساعت را صرف کار با گوشی خود می‌کند که با توجه به اطلاعات و آمار و ارقام بدست آمده تقریبا یک سوم این زمان صرف شبکه های اجتماعی می‌شود.

این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کاربران به طور متوسط یک ساعت و 12 دقیقه از این زمان را صرف بازی کردن روی دیوایس خود می‌کنند و این بدان معناست که شبکه‌های اجتماعی دو برابر بازی کردن برای کاربران جذاب هستند.

5- پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی تا پایان سال 2021 به 49 میلیارد دلار برسد

این عدد از سال 2020 تا به الان 21.3 درصد افزایش داشته و به همین دلیل گمانه‌زنی‌ها به این سمت می‌رود که احتمالا افزایش هزینه تبلیغات ممکن است به پاندمی جهانی مرتبط باشد. با وجود این‌که بسیاری از کسب و کارها در اوایل پاندمی بودجه تبلیغاتی خود را کاهش داده بودند، استفاده زیاد کاربران از شبکه های اجتماعی به دلیل قرنطینه شدن باعث شد تا بسیاری از افراد استراتژی خود را تغییر داده و سرمایه‌گذاری بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند تا بتوانند کسب و کار خود را رونق داده و مخاطبین خود را افزایش دهند.


آمار توییتر (Twitter)

در ادامه قصد داریم تا نگاهی به برخی از آمار و ارقام مربوط به یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مهم، یعنی توییتر (Twitter) بیاندازیم.

6- توییتر (Twitter) در ایالات متحده آمریکا 73 میلیون کاربر دارد

ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد کاربر شبکه ی اجتماعی توییتر را دارد. در این راستا ژاپن با داشتن 55.55 میلیون کاربر رتبه دوم و رتبه سوم به هند با داشتن 22.1 میلیون کاربر توییتر داده می‌شود.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 3
آمار بیشترین کاربران شبکه ی اجتماعی توییتر در دنیا

 

7- سن بیشتر افرادی که از توییتر استفاده می‌کنند بین 18 تا 29 سال است

42 درصد از کسانی که از توییتر استفاده می‌کنند، در رده سنی 18 تا 29 سال قرار دارند؛ این در حالیست که تنها 27 درصد از کاربران توییتر بین 30 تا 49 و 18 درصد بین رده سنی 50 تا 64 قرار دارند. گفته می‌شود افراد مسن کمتر از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طوری‌که آمار و ارقام می‌گوید تنها 7 درصد از بزرگسالان آمریکایی که بالای 65 سال سن دارند از توییتر استفاده می‌کنند.

این یعنی توییتر یک پلتفرم مفید برای بازاریابانی است که می‌خواهند مخاطبینی از جمعیت جوان داشته باشند. با این حال اگر می‌خواهید اجتماع قدیمی‌تری را مورد هدف قرار دهید بهتر است به پلتفرم‌های دیگر مثل فیسبوک (Facebook) سر بزنید.

 

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 4
چارت سنی کاربران سبکه ی اجتماعی توییتر (Twitter)

8- 42 درصد از کاربران توییتر دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند

یکی از نکات قابل توجه در مورد توییتر این است که آمار و ارقام نشان می‌دهد که در بین شبکه های اجتماعی، توییتر برای کاربران تحصیل کرده جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در مقایسه با سایر پلتفر‌های دیگر مانند یوتیوب که تنها 27 درصد تحصیل‌کرده‌ها را به خود جلب کرده و همچنین فیسبوک که تنها 29 درصد کاربران آن افراد تحصیل کرده هستند، این رقم بسیار جالب توجه است.

9- 92 درصد تمامی توییت‌ها تنها توسط 10 درصد از کاربران ارسال می‌شود!

بیشتر محتوای توییتر توسط پرکارترین کاربران آن تولید می‌شود. بیشتر کاربران برای دنبال کردن اخبار و دنبال‌کننده محتوای سایر افراد هستند و به ندرت در این پلتفرم پست می‌گذارند. گفته می‌شود تنها تعداد کمی از کاربران توییتر فعال هستند و به طور مرتب محتوا پست می‌کنند.


آمار فیسبوک (Facebook)

حالا به سراغ پلتفرم قدیمی و سابقا محبوب فیسبوک می‌رویم و در ادامه حقایق جالب از آمار و ارقام مربوط با این پلتفرم را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

10- فیسبوک روزانه بیش از 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد

بی‌شک فیسبوک یکی از پلتفرم‌های محبوب در سرتاسر دنیاست. این پلتفرم برای اولین بار در سال 2004 توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه منتشر شد و از آن زمان تا به حال به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی در دنیا شناخته می‌شود که روزانه 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد.

در حال حاضر کمپانی فیسبوک صاحب سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام (Instagram)، پیام‌رسان فیسبوک (Facebook Messenger) و واتساپ (WhatsApp) است.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 5

11- طبق گزارش‌ها 2.18 میلیارد کاربر می‌توانند به تبلیغات شما در فیسبوک دسترسی داشته باشند

طبق گفته‌های WeAreSocial و Hootsuite در سال 2021، بیش از دو میلیارد کاربر فیسبوک به تبلیغات در این پلتفرم دسترسی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا فیسبوک بستر مناسبی برای بازاریابان و مشاغل به حساب بیاید.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 6

12- 73 درصد از کاربران آمریکایی روزانه به فیسبوک سر می‌زنند

بسیاری از کاربران روزانه به حساب فیسبوک خود سر می‌زنند و طبق آمارهای رسمی گفته می‌شود 73 درصد از کاربران فیسبوک به صورت روانه از این سایت دیدن می‌کنند. علاوه‌بر این بیش از 90 درصد از کاربران حداقل یک بار در طول هفته از فیسبوک دیدن می‌کنند.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 7

13- 25.7 درصد از کاربران فیسبوک در رده سنی 24 تا 35 سال قرار دارند

از آنجایی که فیسبوک یک پلتفرم قدیمی به حساب می‌آید این روزها کمتر از بقیه پلتفرم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. تقریبا یک چهارم کاربران فیسبوک را رده سنی 24 سا 35 سال تشکیل می‌دهند، این در حالیست که 18.1 درصد کاربران فیسبوک در رده سنی 35 تا 44 سال، 13.6 درصد بین سن 45 تا 54، 11 درصد از جمعیت کاربران بین سنین 55 تا 64 و 10.6 درصد را هم افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

قابل ذکر است که تنها بخش کوچکی از افراد (2.9 درصد) 13 تا 17 ساله از فیسبوک استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که آینده این پلتفرم ممکن است نامشخص باقی بماند.


آمار اینستاگرام

اینستاگرم یکی از شبکه های اجتماعی مخصوص برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو است که مالکیت آن به فیسبوک تعلق دارد. در ادامه جدیدترین آمار و ارقام مربوط به اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادیم.

14- اینستاگرام 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد

در حال حاضر اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های بسیار فعال است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال به صورت ماهیانه دارد. این پلتفرم که برای اولین بار در سال 2010 ساخته شده به تدریج جمعیت زیادی را به خود جذب کرد و در سال 2012 نیز توسط فیسبوک خریداری شد.

از زمانی که فیسبوک اینستاگرام را خرید، ویژگی‌های جدیدی از جمله Reels را به آن اضافه کرد و در حال حاضر این پلتفرم بسیار مورد توجه صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک قرار گرفته است.

15- 34 درصد از کاربران اینستاگرام در رده سنی 25 تا 34 سال قرار دارند

اگر قصد ورود به بازار مصرف‌کنندگان عمده را دارید، اینستاگرام هدف بسیار خوبی است. 32 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را کاربران بین سنین 25 تا 30 سال تشکیل داده‌اند که همین موضوع باعث شده تا به بزرگ‌ترین پلتفرمی که این محدوده سنی را در خود جای داده است، تبدیل بشود. علاوه‌براین اینستاگرام بین جوانان 18 تا 25 ساله نیز بسیار محبوب بوده و تقریبا 29.9 درصد از کاربران اینستاگرام را این رده سنی تشکیل می‌دهد.

 

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 8
نمودار تراکم جمعیت اینستاگرام بر اساس رده سنی

16- در حال حاضر اینستاگرام بر اساس کاربران فعال جایگاه چهارم را بین پلتفرم‌های محبوب شبکه های اجتماعی دارد

اینستاگرام از بدو آغاز فعالیت خود در سال 2010 محبوبیت کسب کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. این برنامه بعد از فیسبوک (Facebook)، یوتیوب (YouTube)، واتساپ (WhatsApp)، جایگاه چهارم را به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی موجود از آن خود کرده است.

17- 90 درصد از کاربران اینستاگرامی حداقل یک اکانت مربوط به کسب‌وکار را دنبال می‌کنند

اینستاگرام عملکرد فوق‌العاده بی‌نظیری در از بین بردن اختلاف سنی بین مشاغل و مصرف‌کنندگان از خود نشان داده است. طبق آمارهایی که در مقاله‌های اینستاگرام منتشر شده است تقریبا تمامی کاربران اینستاگرام حداقل یک حساب تجاری را دنبال می‌کنند.

همین موضوع باعث شده تا اینستاگرام به عنوان یک بستر عالی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تاثیرگذار تبدیل شود؛ چراکه مصرف‌کنندگان، اینستاگرام را به عنوان محلی برای یادگیری و تعامل با مشاغل می‌بینند.

18- 81 درصد از کاربران اینستاگرام می‌گویند که این پلتفرم به آن‌ها در تحقیق کردن درباره خدمات و یا محصولات مورد نظر کمک می‌کند

اینستاگرام یک جای عالی برای کسب و کارهای مختلف است تا محصولات خود را در معرض دیده شدن قرار دهند و اطلاعات و جزئیات لازم را با مصرف‌کنندگان به اشتراک بگذارند. طبق مقاله منتشر شده توسط اینستاگرام، 81 درصد از کاربران این پلتفرم برای تحقیق درباره محصولات و خدمات مورد علاقه خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند. 80 درصد کاربران نیز ادعا داشتند که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای خرید محصول و یا خدمات مورد نظر کمک می‌کند.


آمار سایر پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ
(TikTok، YouTube، WhatsApp و غیره)

تا به این لحظه نگاهی به آمار و ارقام شبکه های اجتماعی بزرگی داشتیم اما باید بدانید هنگام استراتژی سرمایه‌گذاری تبلیغاتی روی شبکه‌های اجتماعی، توییتر و فیسبوک و اینستاگرام تنها پلتفرم‌هایی نیستند که باید در نظر داشته باشید. در ادامه آمار و فکت‌های جالب از تیک تاک، یوتیوب، واتساپ و غیره را برایتان بازگو می‌کنیم.

19- تیک تاک در سه ماهه اول سال 2020 بیش از 315 میلیون بار دانلود شد

پلتفرم تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی است که در سه ماه اول سال 2020، درست زمانی‌که پاندمی شروع شد مورد توجه قرار گرفت. اگرچه که این پلتفرم پیش‌تر از این‌ها ساخته شده بود اما دیر به مرحله محبوبیت جهانی رسید. در حال حاضر افراد در سرتاسر دنیا به دنبال راهی برای سرگرمی در خانه‌هایشان می‌گردند و تیک تاک همان پلتفرمی است که در فرمت ویدیویی محتوا منتشر می‌کند و توانست تنها در سه ماه بیش از 300 میلیون بار دانلود شود.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 9

20- تیک تاک بعد از تیندر (Tinder) جایگاه دوم بیشترین هزینه توسط مصرف‌کننده در اپلیکیشن‌های تلفن همراه را دارد

تیک تاک یک پلتفرم نسبتا جدید است اما با این حال در همین مدت کم هم برای بازاریابان بسیار موثر واقع شد. در حال حاضر تیک تاک جایگاه دوم بیشترین هزینه توسط مصرف‌کننده را از آن خود کرده است چراکه در قالب‌های مختلف تبلیغاتش را ارائه میدهد.  ترکیب محتوای عادی با تبلیغات در این پلتفرم به راحتی بسترسازی شده است.

21- واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیاست

وقتی صحبت از پیام‌رسان‌ها به میان می‌آید، واتساپ (WhatsApp) جایگاه اول را از آن خود کرده است. به دنبال آن پیام‌رسان فیسبوک (Facebook Messenger) هم با اختلاف کمی از واتساپ جایگاه دوم را گرفته است. کاربران در اقصی نقاط جهان هر روز با استفاده از اپ واتساپ حدود 100 میلیارد پیام ارسال می‌کنند و نزدیک به 100 میلیون تماس صوتی از طریق این برنامه روزانه گرفته می‌شود. اگر صاحب کسب و کار هستید باید بدانید که واتساپ در این حوزه نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و به لطف اپ واتساپ بیزنس (WhatsApp Business App) به بیزنس‌ها این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خود به خوبی تعامل داشته باشند.

آمار و ارقامی جالب در مورد شبکه های اجتماعی 10

22- واتساپ در بیش از 180 کشور قابل دسترس بوده اما در هندوستان از محوبیبت بیشتری برخوردار است

واتساپ در بیش از 180 کشور دنیا از جمله آمریکا، انگلستان و کانادا مورد استفاده قرار گرفته می‌شود اما با این حال بیشترین محبوبیت این برنامه برای کاربران هندی است و در حال حاضر بیش از 390 میلیون کاربر در این کشور دارد. هند یکی از سریع‌ترین رشد اقتصادی در دنیا را دارد و از همین رو نیازمند ارسال پیام به صورت سریع و مداوم و همچنین برقراری تماس رایگان با استفاده از وای-فای است.

23- یوتیوب دومین سایت پربازدید دنیاست

بعد از گوگل (Google) که شرکت مادر یوتیوب به حساب می‌آید، یوتیوب پربازدیدترین سایت در کل جهان است. طبق آمار به دست آمده این سایت تنها در ماه ژانویه سال 2020 بیش از 20 میلیارد بار بازدید داشته و 1.947 میلیون از این بازدیدها منحصر به فرد بوده است. همچنین این سایت بعد از گوگل و فیسبوک بیشترین سرچ را داشته است.

 

24- یوتیوب ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر لاگین شده دارد

یوتیوب در ماه بیش از بیست میلیارد بازدید دریافت می‌کند و البته بخش خوبی از این بازدیدها از طریق کاربران لاگین شده صورت می‌گیرد. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط خود یوتیوب، هر ماه بیش از دو میلیارد کاربر وارد حساب کاربری خود در این پلتفرم می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا یوتیوب بستری مناسب برای ساخت برند و تبلیغات باشد.

25- 77.1 درصد از مخاطبان پینترست (Pinterest) را بانوان تشکیل می‌دهند

اگر محصولات و خدمات شما عمدتا برای بانوان ساخته شده است، پینترست (Pinterest) محل خوبی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدماتتان خواهد بود. طبق آماری که از گزارش‌های Digital 2021، Hootsuite و WeAreSocial دریافت کردیم معلوم شده است که 80 درصد مخاطبین پینترست را بانوان تشکیل می‌دهند.

26- آمار کاربران پینترست در سال 2020 چهل و شش درصد افزایش یافت

 

درست مانند سایر پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، پینترست هم در سال 2020 رشد قابل توجهی از مخاطبان را تجربه کرد. با شروع پاندمی و داشتن وقت بیشتر مردم در خانه سرگرمی‌ها و پروژه‌های DIY را آغاز کردند و به همین دلیل هم تعداد کاربران پینترست افزایش یافت.

27- نیمی از کاربران اسنپ چت (Snapchat) در محدوده سنی 15 تا 25 سال قرار دارند

اسنپ چت در لیست پرکاربردترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی جایگاه 12 را از آن خود کرده است اما با این حال هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. اگر تا به حال از این پلتفرم استفاده نکرده‌اید باید بگوییم که تقریبا نیمی از کاربران آن در حال حاضر جوانان و نوجوانان هستند. اگر به دنبال جلب توجه مخاطبین جوان و نوجوان هستید می‌توانید از این طریق اقدام به معرفی خدمات و محصولات خود کنید.

28- 54 درصد از کاربران اسنپ چت را بانوان تشکیل می‌دهند

تفاوت جزئی در جنسیت کاربران اسنپ چت (Snapchat) دیده می‌شود؛ طبق آمار و ارقام گفته می‌شود 54 درصد از کاربران این پلتفرم را بانوان و 46 درصد از آن را آقایان تشکیل می‌دهند. پس اگر می‌خواهید محصولات و خدمات خود را به قشر مردها و زن‌های کم سن و سال معرفی کنید، اسنپ چت برایتان گزینه خوبی خواهد بود.

چند درصد از مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

با توجه به آماری که از گزارش‌های WeAreSocial/Hootsuite بدست آوردیم در جولای 2021، 4.48 کاربر فعال شبکه های اجتماعی در سرتاسر جهان وجود دارند که به طور کلی می‌توان گفت 56.8 درصد از مردم در سرتاسر دنیا از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

سایت شماره 1 بین شبکه های اجتماعی کدام است؟

در حال حاضر فیسبوک پراستفاده‌ترین پلتفرم بین شبکه های اجتماعی در کل دنیاست که با توجه به تعداد کاربران فعالی که دارد باعث شده تا در صدر جدول و به شماره یک بین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود.

به نظر شما بهترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

منبع Blogginwizard
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments