پیش از این و در زمستان 2015، سود اپ استور از اپهای غیربازی خود 3.4 میلیارد دلار بود و سود پلی استور از همین دست اپها به رقم 1.8 میلیارد دلار میرسید. حال که بیش از یک سال از این آمار گذشته است میدانیم که سود اپ استور در مدت مشابه سال بعدش با 67 درصد افزایش به رقم 5.4 میلیارد دلار و سود پلی استور با رشدی حتی بیشتر و برابر با 82 درصد به رقم 3.3 میلیارد دلار رسیده است.
چه چیزی پشت این رشد سریع سود برای اپهای غیر بازی وجود دارد؟ البته که جواب این سوال افزایش خرید اشتراکهای موسیقی و استریمینگ ویدیو از طریق اپها است. هر دو سرویس Spotify و Netflix در حال استفاده از اپ استور و پلی استور برای افزایش خرید اشتراک توسط کاربرانشان هستند و به همین دلیل نیز به راحتی سهم 30 درصدی (یا 15 درصدی اگر بیش از یک سال در حال استفاده از اشتراکتان باشند) اپل و گوگل را پرداخت میکنند. پیشتر در ماه دسامبر وقتی که Netflix اعلام کرد اجازهي دانلود آفلاین سریالها و فیلمهای مورد علاقهی کاربران را به آنها میدهد به پرفروشترین اپ iOS در اپ استور تبدیل شد.
به این ترتیب است که این دو سرویس استریمینگ ویدیویی در صدر جدول قرار گرفتهاند و از پرسودترین اپهای غیربازی در کنار اپهای دیگری همچون Pandora، HBO NOW، Tinder یا Hulu هستند. پلی استور از این نظر کمی متفاوت است و Spotify جز 10 اپ صدر لیست آن نیست اما با این حال Pandora، Tinder و HBO NOW جز لیست 5 اپ برتر آن هستند. چه دوست داشته باشید چه نه، این همزیستی شرایطی برد-برد را برای هر سه طرف این ماجرا فراهم میکند، این سرویسها از استفادهی بیسابقهشان روی گوشیهای هوشمند لذت میبرند، کاربران از این که میتوانند روی آیفون یا دستگاه اندرویدی خود از این سرویسها استفاده کنند راضیاند و البته اپ استور و پلی استور نیز از دیدن حسابهای بانکی خود خشنودند.