نشستن طولانی مدت چه خطراتی دارد؟

زمانی که بدنتان درد می‌کند، ممکن است برایتان سخت باشد که از جایتان بلند شده و حرکت کنید؛ اما در نظر داشته باشید که تجربه نشان می‌دهد نشستن به مدت زیاد می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرناک باشد. عدم تحرک کافی، شانس مبتلا شدن به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و اختلالات متابولیک را افزایش می‌دهد.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا نشستن طولانی مدت چنین عواقبی برای سلامت انسان به همراه دارند. اما یک توضیح احتمالی وجود دارد که بیان می‌کند نشستن طولانی مدت، بزرگترین ماهیچه‌های بدن را استراحت می‌دهد. هنگام استراحت، ماهیچه‌ها مقدار اندکی گلوکز از خون را دریافت می‌کنند که این امر شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.

نشستن همچنین باعث افزایش درد نیز می‌شود. حتی اگر شما به طور کلی فردی اکتیو و فعال باشید، نشستن به مدت چندین ساعت باعث جمع شدن عضلات لگن و پشت ران و سخت‌تر شدن مفصل‌ها می‌شود. به طور کلی جمع شدن عضلات باسن و پشت ران، بر راه رفتن و حفظ تعادل موثر است و فعالیت‌هایی مانند راه رفتن را سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این‌ها، عضلات باسن و پشت ران جمع شده ممکن است در کم کردن درد کمر و سفتی زانو مشارکت کنند.

با ایجاد اختلال در نشستن‌های مداوم، عضلات خود را کشش دهید و سعی کنید به طور کلی فعالیت بیشتری در روز داشته باشید. شما می‌توانید برای بلند شدن و حرکت کردن خود هشدار ساعت قرار دهید و تماس‌های تلفنی خود را نیز ایستاده انجام دهید تا از نشستن مداوم جلوگیری شود. همچنین استفاده از توپ بدنسازی نیز باعث می‌شود بدن برای نشستن، از عضلات باسن و پشت ران کمک بگیرد.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع health.harvard

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar