دیجی10: با ۱۰ ماده‌ی غذایی که به تیز ماندن حافظه کمک می‌کنند آشنا شوید

با این ۱۰ سوپر غذا که مادر طبیعت در اختیار‌مان گذاشته ذهن‌تان را تقویت کرده و حافظه‌تان را تیز کنید. به طور کلی، غذا‌های طبیعی که به رنگ قرمز و بنفش می‌باشند برای مغز خوب هستند، به این دلیل که آنها حاوی آنتوسیانین فیتوکمیکال هستند که مغز برای داشتن حافظه‌ای تیز، تمرکز قوی، مود مثبت و وضوح کلی به آن احتیاج دارد. بنابراین در ادامه ۱۰ مواد غذایی‌ای که مغز برای تیز و قوی ماندن به آن احتیاج دارد را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. بلوبری

بلوبریمطالعه پس از مطالعه مزایای بلوبری را بر حافظه و مغز ما نشان داده‌اند. در واقع بلوبری حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و مانع از آسیب به مغز می‌شود. این میوه می‌تواند بهبود حافظه را نیز تسهیل کند.

۲. گوجه فرنگی

گوجه فرنگیبا مصرف زیاد گوجه فرنگی از توسعه‌ی جنون در سنین بالا جلوگیری کند. گوجه فرنگی هم آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن دارد که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. این رادیکال‌های آزاد دلیل بروز جنون، مخصوصا در آلزایمر هستند.

۳. آجیل

آجیلتحقیقات نشان داده‌اند که آجیل‌ها مانند گردو، بادام زمینی و غیره می‌توانند با بی‌خوابی مبارزه کنند. آنها همچنین می‌توانند باعث داشتن حافظه‌ای خوب و وضوح ذهنی شوند. آجیل‌ها همچنین منبع غنی‌ای از ویتامین E هستند که می‌توانند از، از دست دادن حافظه جلوگیری کنند. بعضی آجیل‌ها مثل گردو هم از اسیدهای چرب امگا ۳ غنی هستند که باعث می‌شوند خلق و خویمان بهتر شده و عملکرد‌های مغزی‌مان تسهیل شوند.

۴. قهوه

قهوهاگر به تعادل مصرف شود، قهوه خیلی هم برای مغز ما خوب است. قهوه حاوی کافئین و آنتی اکسیدان‌هاست که با همدیگر ریسک اختلالات ذهنی مثل آلزایمر یا زوال عقل را محدود می‌کنند. برای استفاده‌ی بهینه‌ی آن برای مغز، قهوه باید خالص بوده و بدون شکر و خامه مصرف شود.

۵. آووکادو

آووکادوآووکادو میو‌ه‌ای پر از چربی‌های خوب است که باعث می‌شود خون راحت‌تر به سمت مغز جریان پیدا کند. این میوه همچنین فشار خون را کاهش داده و به سلامت قلب‌ کمک می‌کند.

۶.تخم کتان و تخم کدو

.تخم کتان و تخم کدوتخم کتان و تخم کدو میان وعده‌های خیلی سالمی هستند. یک مشت از آنها به طور روزانه می‌تواند قدرت مغزی ما را تقویت کند. اساسا دانه‌های کتان حاوی اسید چربی به نام ALA هستند که قشر مغزی را هدف گرفته و عملکرد آن را تسهیل و پردازش اطلاعات را موثرتر می‌کند.

۷. سیب

سیبدفعه‌ی بعد که سیب خوردید حواستان باشد که با پوست بخورید. پوست سیب غنی از آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین است که با علائم اولیه‌ی آلزایمر مبارزه می‌کند. بین سیب قرمز و سبز هم برای دریافت بیشتر قدرت مغزی بهتر است که سیب قرمز را انتخاب کنید. سیب قرمز حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین هم هست که به تیز ماندن حافظه‌ی ما کمک می‌کند.

۸. پیاز

پیازیک ماده‌ی غذایی دیگر با دوز بالایی از آنتوسیانین و کوئرستین، پیاز است. پیاز‌های قرمز هر دوی این آنتی اکسیدان‌ها را دارند در حالیکه پیازهای زرد و سفید فقط حاوی کوئرستین هستند.

۹. رزماری

رزماریرزماری در اسید کارنوسیک خود حاوی خواص حفاظتی از مغز است. این اسید می‌تواند از آلزایمر و دیگر اختلالات مغزی جلوگیری کند. بعضی مطالعات نشان داده‌اند که تنها بوی رزماری هم میتواند بر حافظه تاثیرگذار باشد.

۱۰. شکلات

شکلاتحال نوبت به مغز دوست‌ترین غذای این لیست می‌رسد. شکلات تلخ پر از آنتی اکسیدان‌هایی است که هنگام نیاز به تمرکز ما کمک می‌کند. شکلات شیری هم عالی است و به ما کمک می‌کند که مسائل را بهتر به خاطر آورده و سریع عکس‌العمل نشان دهیم.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع caloriebee
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید