در طی هفته گذشته، کمپانی اپل بهروزرسانی جدید آی او اس 12.1.1 را برای آیفون عرضه کرد، در حالی که این آپدیت برای بعضی کاربران مشکلاتی را به همراه دارد. بعضی از کاربران آیفون گزارش دادهاند که در این بهروزرسانی، قادر به اتصال به اینترنت از طریق دیتای سیمکارت خود نیستند.
به نظر میرسد که این مشکلات، در کشورهای مختلف در گوشی کاربران پیدا میشود و میتواند به شکلهای مختلف اثرگذار باشد. بعضی از کاربران ادعا دارند که میتوانند از شبکه 4G خود برای اتصال به برنامه سافاری (Safar) استفاده کنند، اما این امر برای برنامههای دیگر عملی نیست. همچنین یک کاربر گزارش کرده که میتواند از شبکه LTE برای برنامه های گوگل و واتس اپ استفاده کند ولی نمیتواند با آن، به توییتر و یا آمازون متصل شود. گزارشهای دیگر نیز مبنی بر این است که کاربران در کل نمیتوانند به اینترنت همراه متصل شوند و باید برای دسترسی به اینترنت به شبکه Wi-Fi متوسل شوند.
بعضی از کاربران آیفون، بر این باور بودند که شاید با آپدیت کردن تنظیمات دیتای همراه خود و انجام یک ریستارت، مشکل حل شود، اما فایدهای نداشت و بر عکس همه چیز را خراب کرد! جالبی داستان آنجاست که اپل توسط تست کنندههای نسخه آزمایشی این آپدیت از مشکلات پیش رو با خبر بوده ولی با این حال این بهروزرسانی را برای کاربران عرضه کرد.
اگر تا به حال آیفون خود را به نسخه 12.1.1 بهروزرسانی نکردهاید، بهتر است صبر کنید تا اپل این مشکلات را حل کند و آن را طی بهروزرسانی بعدی برای دستگاه شما در دسترس قرار دهد.