یوتیوب به عنوان محبوبترین پلتفرم پخش ویدیو در دنیای اینترنت، در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر روی درآمدزایی تولید کنندگان محتوا داشته است. قابلیتهایی که اخیراً با پسوند Super به یوتیوب اضافه شدهاند، همگی در راستای کمک به تولید کنندگان محتوا و افزایش درآمدزایی آنها بوده است. در تازهترین مورد نیز یک قابلیت ویژه با نام Super Thanks معرفی شده که به وسیله آن، کاربران قادر خواهند بود مبالغ دلخواه خود را به تولید کنندگان محتوا هدیه داده و از آنها حمایت مالی کنند. با دیجی رو همراه باشید.
پیش از این قابلیتهایی مانند Super Chat و Super Stickers این امکان را برای بینندگان مهیا کرده بودند که در استریمهای آنلاین یوتیوب مبالغ مورد نظر خود را به استریمر هدیه دهند. حال، Super Thanks این حمایت مالی را به ویدیوهای غیراستریم نیز گسترش داده و به این ترتیب در تمام ویدیوهای تولید کنندگان منتخب، امکان کمک مالی وجود خواهد داشت.
در حال حاضر قابلیت Super Thanks برای همه تولید کنندگان محتوا در دسترس نیست و تنها آنهایی که تب Supers در پنل مدیریتی آنها وجود دارد، میتوانند این ویژگی را فعال کرده و از کاربران خود کمک مالی دریافت کنند. آیکون مربوط به Super Thanks به شکل یک قلب با نماد دلار در داخل آن است که در زیر ویدیو تعبیه شده و پس از کلیک بر روی آن، کاربر مستقیماً به صفحه خرید پرداخت (از 2 تا 50 دلار) هدایت میشود.
یوتیوب با معرفی Super Thanks سعی دارد با یک تیر دو نشان بزند؛ هم ارتباط مؤثرتر و بهتری بین کاربران فعال و تولید کنندگان محتوا برقرار کرده و هم کمک مالی بیشتری برای آنها فراهم کند. این ویزگی در حال حاضر برای هزاران تولید کننده محتوای منتخب در 68 کشور دنیا در دسترس قرار گرفته و در اپهای موبایلی اندروید و آی او اس نیز قابل استفاده است.