یوتیوب امروز ویژگی جدید خود تحت عنوان Shorts را معرفی کرد. Shorts در واقع یک پلتفرم جدید برای به اشتراکگذاری ویدیوهای کوتاه است که به صورت عمودی ضبط شدهاند و یک تلاش آشکار برای مقابله با تیک تاک (TikTok) و افزایش محبوبیت آن در فضای آنلاین است. این ویژگی از هم اکنون برای برخی کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته و انتظار میرود عرضه جهانی آن نیز به زودی انجام شود. با دیجی رو همراه باشید.
در حال حاضر، Shorts در فاز بتا قرار دارد، بنابراین قرار نیست همه کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. یوتیوب به احتمال زیاد در حال انجام تست A/B است، اما با توجه به اینکه این شرکت از 12 ماه پیش مشغول کار بر روی Shorts بوده، احتمالاً نسخه پایدار این ویژگی در آیندهای نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت.
پلتفرم Shorts یوتیوب در نسخه بتای اولیه خود بیش از 3.5 میلیارد بازدید داشت، بنابراین جای تعجبی نیست که این قابلیت اکنون در اختیار طیف گستردهتری از کاربران قرار بگیرد. برای مقایسه بد نیست بدایند که TikTok در حال رسیدن به رکورد 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه است و به احتمال زیاد اولین پلتفرمی خواهد بود که در چنین زمان کوتاهی (از سال 2016 تا به الان) توانسته به این رکورد دست پیدا کند.