با این سامانه پیامکی از گوشی‌های وارداتی به صورت قاچاق مطلع شوید

با نزدیک شدن به آغاز ماه مهر و جدی‌تر شدن طرح رجیستری موبایل، روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران از آماده سازی استعلام شماره سریال یا همان کد IMEI گوشی‌های هوشمند وارداتی خبر داد.

مراحل توسعه سامانه پیامکی استعلام شماره سریال گوشی‌های هوشمند وارداتی از سال گذشته با همکاری متخصصان پژوهشکده سامانه های هوشمند دانشگاه تهران شروع شده است و چندی پیش اعلام شد که در آینده‌ای بسیار نزدیک با وارد شدن به فاز اجرایی، در دسترس عموم هم میهنان قرار خواهد گرفت. اینک سامانه مورد نظر به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شده و حتی در وب‌سایت گمرک ایران نیز به ثبت رسیده است. بنابراین خریداران محترم قبل از خرید گوشی هوشمند می‌توانند با ارسال کد IMEI آن به سامانه پیامکی 30008887 از وضعیت قاچاق و یا غیر قاچاق بودن آن اطمینان حاصل کنند.

بدون شک آغاز به کار سامانه پیامکی استعلام شماره سریال گوشی‌های هوشمند می‌تواند گام موثری در جهت کاهش کالاهای قاچاق باشد. چرا که اینک مصرف کنندگان قبل از خرید با صرف کمتر از یک دقیقه وقت می‌توانند از صحت و سلامت عدم قاچاق بودن گوشی هوشمندشان مطمئن شوند و بدین ترتیب عملاً مشتری این را می‌داند که کالا را به صورت اصل دریافت خواهد کرد. این گام همچنین می‌تواند تحقق بخش بخش‌هایی از سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز باشد تا همواره واردکنندگان و فروشندگان به صورت غیر قانونی پول کشور را از مرزها خارج نکنند.

این اقدام به عمل آمده که هوشمند سازی داده‌های کالاهای وارداتی و همچنین کدگذاری آن‌ها از همان بعد ورود تا زمان توزیع به مشتری انجام می‌گیرد که می‌تواند بهترین شکل مبادرت از قاچاق کالا و دریافت سودهای هنگفت توسط قاچاقچیان به حساب آید. بدون شک اگر این رویه با همین روال پیش رود و در کنار آن مسئولان و گمرک ایران نیز حمایت‌های لازم را انجام شوند، بساط قاچاق کالا از کشور به تدریج محو خواهد شد. اینک گمرک ایران با یاری گرفتن از پژوهشگران داخلی گام بسیار مهمی را در هوشمند سازی پروسه گمرک کالاها در پیش گرفته تا با دانش بومی کشورمان بتوانیم اقتصاد این مرز و بوم را شکوفا سازیم.

منبع tasnim
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها