در دوران قرنطینه خانگی چه لوازمی مورد نیاز خواهد بود؟

با گسترش شیوه ویروس کرونا در جهان، آمار مبتلایات به این ویروس در کشور ما هم افزایش یافته و از همین رو فعالان حوزه بهداشت توصیه کرده‌اند که شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان، حداقل برای مدت دو هفته در خانه بمانند تا کنترل بیماری ساده‌تر شده و این اتفاق سریع‌تر رخ دهد. اما اگر قرار باشد برای مدت دو هفته از خانه خارج نشویم، چه ملزوماتی را باید قبل از این قرنطینه اختیاری، آماده کنیم؟ در این مطلب دیجی رو با شما همراه هستیم تا برخی اقلام مهم را که حتماً باید مدنظر داشته باشید، یادآوری کنیم.

قرنطینه شدن برای کسانی که با بیمار مبتلا به کرونا تماس داشته و یا در محلی با شیوع بالای ویروس بوده‌اند، کاملاً‌ ضروری است. چرا که دوره نهفتگی این بیماری نسبتاً‌ طولانی بوده و به گفته متخصصان از 2 تا 14 روز می‌باشد. بنابراین،‌ در طول این مدت فرد باید خود را ایزوله کند تا احتمال انتقال بیماری به سایرین به حداقل برسد. البته قرنطینه اختیاری هم می‌تواند توسط افراد و خانواده‌ها اجرا شود که مسئولین حوزه بهداشت تأکید زیادی بر روی این موضوع دارند و بارها از مردم خواسته‌اند تا در صورت امکان از منزل خارج نشده و به اماکن شلوغ مراجعه نکنند.

به هر حال اگر تصمیم به قرنطینه خانگی گرفته‌اید، رعایت برخی نکات و همراه داشتن برخی اقلام کاملاً‌ ضروری خواهد بود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ذخیره غذایی

ذخیره غذایی

اولین چیزی که مسلماً در دوره قرنطینه به آن نیاز خواهید داشت، مواد غذایی است. بنابراین،‌ اقلام غذایی مورد نیاز 14 روز را باید در خانه داشته باشید. البته از آنجا که هر نوع ماده غذایی را نمی‌توان برای مدت طولانی نگهداری کرد، باید تمرکزتان بر روی مواد فاسد نشدنی و یا کنسرو شده باشد. کنسروهای حاوی مایعات مانند گوجه فرنگی، لوبیا و ماهی می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند؛ چرا که از مایع اضافی آن‌ها می‌توان برای پخت غذای خشک دیگر مانند برنج و ماکارونی هم استفاده کرد. (حتماً باز کننده درب کنسرو هم در منزل داشته باشد.)

در ضمن موادی مانند شکلات و قهوه هم با وجود اینکه جزو ملزومات حیاتی نیستند، اما به ارتقاء روحیه و احساس نشاط در طول مدت قرنطینه کمک زیادی می‌کنند. بنابراین این اقلام را هم در صورت امکان تهیه کنید.

آب آشامیدنی

آب آشامیدنی

آب آشامیدنی سالم یکی دیگر از ملزوماتی است که حتماً‌ باید ذخیره داشته باشد. اگر در منطقه‌ای هستید که آب لوله‌کشی از کیفیت خوبی برخوردار نیست، تهیه و نگهداری مقدار کافی آب معدنی و بسته‌بندی شده، توصیه می‌شود. البته حتی اگر از آب لوله‌کشی برای نوشیدن استفاده می‌کنید، باز هم نگهداری مقداری آب معدنی می‌تواند یک اقدام احتیاطی مناسب باشد.

مواد بهداشتی، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها

مواد بهداشتی

حتماً‌ اقلام بهداشتی مورد نیاز خود برای 14 روز را در خانه داشته باشید. اقلامی مانند دستمال کاغذی، صابون، مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی، خمیر دندان، پوشک (در صورت وجود نوزاد در خانه)، دستمال توالت، محصولات بهداشتی زنانه و غیره از مهم‌ترین مواردی هستند که باید مد نظر بگیرید.

تهیه داروی نسخه‌ای برای 30 روز

تهیه داروی نسخه‌ای

اگر از داروی نسخه‌ای استفاده می‌کنید، بهتر است دوز مورد نیاز برای 30 روز را تهیه کرده و در خانه داشته باشید. البته برخی داروها به صورت محدود در اختیار بیمار قرار می‌گیرند که در این موارد می‌توانید با پزشک خود مشورت کرده و از او بخواهید در صورت امکان میزان بیشتری دارو برای شما تجویز کنید.

جعبه کمک‌های اولیه خود را تکمیل کنید

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه یکی از ضروریات هر خانه در هر شرایطی است. اما اگر تا به حال زیاد به این مسئله توجه نداشته‌اید، قبل از رفتن به قرنطینه باید حتماً‌ جعبه کمک‌‌های اولیه تهیه کرده و یا آن را کامل کنید. این جعبه باید شامل مواردی مانند محلول بتادین، پماد آنتی بیوتیک، گاز استریل، چسب زخم، باند پانسمان، دماسنج، قیچی، موچین، پتوی اضطراری و … باشد.

سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز

تجهیزات پزشکی

اگر از تجهیزات پزشکی خاصی مانند سمعک،‌ لنز یا غیره استفاده می‌کنید، حتماً‌ به داشتن باتری یا لوازم یدکی یا مصرفی مورد نیاز خود دقت داشته باشید. همچنین بهتر است داروهای بدون نسخه‌ای مانند مسکن درد و سرفه، تب‌بر، داروهای معده، قرص سرماخوردگی و … را هم تهیه و نگهداری کنید.

پرونده سلامت و مدارک پزشکی

مدارک پزشکی

توصیه می‌شود در صورت امکان یک کپی از مدارک پزشکی یا پرونده سلامت خود را در طول مدت قرنطینه همراه داشته باشید تا در موارد اورژانسی به سرعت بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

به سلامت روانی خود هم اهمیت بدهید

سلامت روانی

مواظب باشید تمرکز بیش از حد بر روی بیماری جسمی و مقابله با آن، شما را از بحث سلامت روانی غافل نکند. رعایت نکات بهداشتی و موارد ایمنی بسیار مهم است اما از طرف دیگر حفظ سلامت روحی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در صورت نادیده گرفتن می‌تواند صدمات بیشتری به همراه داشته باشد. بنابراین برای سپری کردن اوقات فراغت خود در طول مدت قرنطینه خود، حتماً‌ برنامه سالم و مفرحی در نظر بگیرید. به عنوان مثال کتاب خواندن یا انجام بازی‌های گروهی به همراه خانواده می‌تواند بسیار مناسب باشد.

امیدواریم هیچگاه مجبور به قرنطینه کردن خود و یا خانواده‌تان نباشید، اما در صورتی که با چنین شرایطی روبرو شدید، نیازی به نگرانی نیست و با رعایت برخی نکات که در بالا هم به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید دوران قرنطینه را به خوبی و در سلامت کامل سپری کرده و دوران اپیدمی یا فراگیری یک بیماری را پشت سر بگذارید.

منبع businessinsider
مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
زینب
4 سال قبل

نه ماسکی هست. نه دستکش. نه الکل
پ ما چه *** بخوریم
این دستکش ها بعد تولید کجا غیب میشن یکی توضیح بده

مورا
مورا
پاسخ به  زینب
4 سال قبل

از نو این مملکت همینه و نباید انتظار بهبود وضعیت رو داشته باشید،
برای بیرون رفتن از دستکش های پارچه ای استفاده کنید تا میتونین کمتر از دستانتان استفاده کنید و با اشیاء تماس ندهید،
برای ماسک هم میتونین از شیرینی فروشی ها یا لاوزم شیرینی ها پارچه های نمدی تهیه کنید و دستور ساختش هم تو فضای مجازی هستش
ولی بهتر از همه اینه تا 20 فروردين حداقل تو خونه بمونید، هم یه سد دفاعی به نام دیوار و خونه دارید که از ماسک و دسکش خیلی خیلی قویتره و نوش راحت ترید، سپاسگزارم، مرتضی

علی صادقی
علی صادقی
4 سال قبل

من با مثبت اعلام شدن بیماری کرونا
به توصیه پزشک در منزل شخصی به
همراه همسر باردار و2تادخترم در حال
سپری کردن بیماری هستم هیچگونه
خدمات پزشکی ندارم عاجزانه تقاضای
ماسک ولوازم پیش گیری برای مبتلا
نشدن بقیه دارم لطفا تا دیر نشده کمک کنید

مورا
مورا
پاسخ به  علی صادقی
4 سال قبل

اگر لوازم گیر آوردید که عالی
ولی اگر نبود
کسی که بیمار هست خودش را داخل اتاق مجزا قرنطینه کنه و یک نایلون پلاستیکی دور درب اتاق بزنید و از چند تا نوار رنگی چسبی برای ایجاد حریم ارتباط با بیمار با صورت خطی روی زمین کنار درب وصل کنید تا از اون حریم به درب یا بیمار نزدیک نشوید، برای غذا دادن تا میتوانید ارگز ظروف یک بار مصرف استفاده کنید، در غیر اینصورت یک تشت یا لگن از ماده ضد عفونی کنار درب بگذارید تا بیمار بعد از استفاده آنهارا در درون مایع ضد عفونی قوطه ور کند، و اگر میتوانید از یک فن یکطرفه به سمت بیرون از اطاق برای تهویه استفاده کنید،
با بیمار از پشت درب صحبت کنید و به او روحیه دهید، سپاسگزارم، مرتضی

قاسمی
قاسمی
4 سال قبل

همسر من مبتلا شده و با پسر 12 ساله ام در منزل هستیم.سرویس هامون جداست ولی مسیرش یکیه.ایا لازمه ماسک بزنیم؟؟؟؟؟
ممنون که راهنماییم میکنید
تا سرویس.حتی چراعها رو هم روشن نگهداشتیم تا کسی دست به پریز نزنه.

هاشم رضاپور
هاشم رضاپور
مدیر
پاسخ به  قاسمی
4 سال قبل

اینطور که پزشکان میگن بهتره که شخص بیمار ماسک بزنه تا از سرایتش به دیگران جلوگیری بشه. مگر اینکه اون شخص چندین متر از از اشخاص دیگه و یا لوازم مورد استفاده دیگران، فاصله داشته باشه.

مورا
مورا
پاسخ به  قاسمی
4 سال قبل

بله ماسک استفاده کنید، سیستم تهویه رو تقویت کنید، مسیر ورود رو با یک نایلون پلاستیکی از سقف تا کف جدا کنید، تا میتوانید اشتراکات تماسی و تنفسی را کم کنید، سپاسگزارم، مرتضی

Milad
Milad
3 سال قبل

یه انشا درباره قرنطینه در خامه میخوام