دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگر
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > دنیای خودرو > بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگر
دنیای خودرومنتخب

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگر

وحید علیپور 27 مهر 1396 ساعت 17:23
زمان مطالعه: 10 دقیقه
بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

ب ام و آی 8 «BMW i8» برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، این خودرو از آن زمان تاکنون تغییرات خاصی چه در زمینه فنی و چه در زمینه طراحی نداشته است. در ابتدای کار ب ام و به هیچ عنوان قصد تولید انبوه این مدل را نداشت، اما در سال 2015 به دلیل تقاضای زیاد برای خرید این خودرو و طولانی شدن صف انتظار برای تحویل آن، ب ام و تصمیم گرفت تا تولید روزانه خود را دو برابر کرده و به بیست دستگاه در روز برساند. تا به امروز کمتر از 5 هزار عدد از این محصول تولید شده، به همین دلیل باید خوش شانس باشید تا حتی یکی از آنها را در خیابان ببینید.

اولین محصول هیبریدیِ قدرتمند ب ام و یک خودروی کامل و فوق العاده است؛ این مدل دارای طراحی زیبا، سه منبع قدرت و شاسی خوبی است که برای رانندگی پر سرعت در جاده‌های پر پیچ و خم عملکرد عالی‌ای دارد. با اینحال قیمت بالا و تاخیر سیستم انتقال قدرت از نکاتی است که باید حتما به آنها توجه شود.

در BMW i8 از یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ 228 اسب بخاری میانی، یک موتور الکتریکی در نزدیکی چرخ‌های جلو و یک موتور الکتریکی دیگر در وسط شاسی استفاده شده. قدرت موتور بنزینی به چرخ‌های عقب و موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مجموع آی 8 دارای 357 اسب بخار قدرت و گشتاور 570 نیوتون متری است. باتری 71 کیلووات ساعتی این خودرو قادر است تا مسافت 24 کیلومتر را تنها با موتورهای الکتریکی طی کند. آی 8 در مجموع قادر است تا با شارژ کامل و باک بنزین پر حدود 530 کیلومتر را طی کند. مصرف سوخت خودرو در حالت تمام بنزینی 10.1 لیتر در صد کیلومتر است.

ب ام و آی 8یکی از نکات مثبت در مورد این مدل عدم نیاز آن به ایستگاه‌های شارژ سریع برق است، زیرا موتور بنزینی‌ای که در این خودرو وجود دارد همانند یک ژنراتور عمل کرده و باتری‌ها را شارژ می‌کند. نیروی ترمز نیز به شارژ باتری کمک می‌کند. با اینحال شما می‌توانید در مدت زمان 2.5 ساعت با استفاده از ایستگاه‌های شارژ باتری‌ها را پر کنید. شارژ باتری با استفاده از برق خانگی (110 ولت در آمریکا) به 4.5 ساعت زمان نیاز دارد.

راندن این خودرو هم جالب و هم کمی خسته کننده به نظر می‌رسد. همانند اکثر اتومبیل‌های پرقدرت و پرفورمنسی بازار، در آی 8 نیز امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی وجود دارد. مثلا برای گشت و گذار در شهر استفاده از حالت کامفورت (Comfort) یا تمام الکتریکی eDrive پیشنهاد می‌شود. حالت Eco Pro نیز باعث می‌شود تا موتور بنزینی وارد مدار شود اما برخی از قابلیت‌های الکتریکی مثل HVAC برای کم شدن مصرف انرژی غیرفعال شوند.

اما نکته خسته کننده در مورد این خودرو شتاب گیری به نسبت کند آن است. با اینکه در حالت رانندگی اسپرت (Sport Mode) خودرو سریعتر بوده و به فشردن پدال گاز واکنش بیشتری نشان می‌دهد، اما شتاب صفر تا صد آن کمتر از خودروهای سوپر اسپرت هیبرید دنیا مثل آکورا ان اس ایکس بوده و به 4.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا به این سرعت برسد. البته با اینحال این زمان برای خودرویی هیبریدی بسیار خوب و راضی کننده است.

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگردر مجموع موتورهای الکتریکی خودرو عملکرد مناسبی دارند و گشتاور مورد نیاز در دورهای میانی را به خوبی تامین می‌کنند. تقسیم وزن 50/50 نیز که روی محورهای جلو و عقب تقسیم شده به رانندگان کمک می‌کند تا از جاده‌های پر پیچ و خم با سرعت‌های بالا و به آسانی عبور کنند. در حالت رانندگی اسپرت می‌توانید با استفاده از پدال‌های پشت فرمان از شش دنده‌ی گیربکس اتوماتیک این مدل استفاده کنید، البته حالت انتخاب دنده خودکار نیز عملکرد مناسبی دارد. در صورتی که پای خود را به یکباره بر روی پدال گاز قرار دهید موتور بنزینی با غرش دلنشینی به سرعت وارد عمل شده و به درخواست راننده پاسخ می‌دهد.

ب ام و آی 8 «BMW i8» به لحاظ سیستم‌های کنترلی شباهت زیادی به رقبای مستقیم خود مثل آکورا ان اس ایکس (Acura NSX) و آئودی آر 8 دارد، این به معنی است که این سیستم‌ها تا جای ممکن جلوی راننده را نمی‌گیرند. با اینکه طراحی خودرو شبیه به محصولات آینده است اما تنها سیستم اضافه‌ی ایمنی که در آن وجود دارد محدود به هشدار دهنده تصادف از جلو است. در آی 8 خبری از کروز کنترل اتوماتیک که سرعت را با سایر اتومبیل‌های جاده تنظیم کند، رادار نقاط کور و هشدار دهنده خروج از جاده نیست. با اینکه این سیستم‌ها در خودروهای کمی وجود دارند، اما انتظار می‌رفت که در محصول گران قیمت ب ام و آپشن‌های بیشتری برای انتخاب وجود داشته باشد.

سیستم راهبری GPS خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد. شما می‌توانید آدرس مورد نظر را به صورت صوتی، با لمس صفحه نمایش و وارد کردن محل دلخواه و یا حتی نوشتن آدرس با دست خط خود وارد سیستم کنید. سیستم تشخیص صدا عملکرد رضایت بخشی دارد و نام‌های سخت را نیز به خوبی متوجه می‌شود. تکنولوژی iDrive که در این خودرو به کار رفته از اپلیکیشن‌های زیادی پشتیبانی می‌کند اما از نرم افزارهایی مثل اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگردر نهایت شاید مهمترین آپشن این خودرو، چراغ‌های جلوی لیزری آن باشند. BMW i8 اولین خودروی موجود در آمریکاست که از چراغ‌های لیزری تماما سفید در آن استفاده شده. این چراغ‌ها نه تنها هزار برابر قویتر از لامپ‌های ال ای دی معمول هستند، بلکه مصرف انرژی پایین تری نیز دارند. این چراغ‌ها تنها هنگامی که سرعت بالای 70 کیلومتر در ساعت داشته باشید فعال می‌شوند.

در داخل BMW i8 فضای کافی برای سواری دو نفر وجود دارد. با اینکه در عقب خودرو نیز صندلی تعبیه شده اما حتی کودکان نیز نمی‌توانند به راحتی بر روی آنها بنشینند. میدان دید راننده چندان وسیع نیست، مخصوصا در سمت چپ خودرو که ستون A بزرگ بخش زیادی در دید راننده را پوشانده. محل اضافی‌ای برای حمل بار در این خودرو وجود ندارد و حتی جایی برای گذاشتن گوشی موبایل نیز تعبیه نشده.

درب‌های قیچی خودرو جذابیت زیادی دارند اما نشستن و بلند شدن از صندلی‌ها به تمرین نیاز دارد! برای سوار شدن ابتدا باید کاملا بر روی صندلی بنشینید و سپس پاهای خود را وارد کابین کنید.

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگرآپشن‌های زیادی همراه با این خودرو ارائه نمی‌شوند. چراغ‌های لیزری عملکرد فوق العاده‌ای دارند اما برای داشتن آنها باید 6300 دلار اضافه پرداخت کنید. امکان انتخاب سه نوع تریم برای خودرو وجود دارد اما تریم استاندارد آی 8 که Mega World نام دارد نیز زیبا و رضایت بخش است. در تریم Giga World که قیمت بیشتری دارد از لاستیک‌های بزرگتر و چوب در داخل خودرو استفاده شده و در گرانترین تریم که Tera World نامیده می‌شود از رنگ‌های خاص و پوشش چرم برای موتور استفاده شده. البته پیشنهاد می‌کنیم که از همان حالت پایه استفاده کنید.

قیمت پایه مدل 2017 ب ام و آی هشت 143400 دلار است اما قیمت مدل بالاتر با رینگ‌های بیست اینچی و چراغ‌های لیزری به 152695 دلار می‌رسد. قیمت مدل پایه آکورا ان اس ایکس که خودرویی هیبریدی با 573 اسب بخار قدرت است 156 هزار دلار است، البته این مدل آکورا نسبت به آی 8 سرعت و شتاب بیشتری دارد. با کمتر از این قیمت می‌توانید یک سوپر اسپرت تماما برقی تسلا مدل اس خریداری کنید و یا اگر علاقه‌ای به موتورهای الکتریکی ندارید یک دستگاه پورشه 911 کاررا با صفر تا صد مشابه، یک دستگاه فورد فوکوس اس تی و یک دستگاه مزدا میاتا خریداری کنید و دو هزار دلار نیز پس انداز کنید!

ب ام و آی 8 مدل 2017 بسیار جذاب و زیبا است اما از قیمت بالای آن نیز نمیتوان به آسانی گذشت.

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگر

نکات مثبت

طراحی فوق العاده داخلی و خارجی خودرو. سیستم رهیاب پیشرفته و موتورهای الکتریکی قدرتمندی که گشتاور لازم را در هر دوری تامین می‌کنند.

نکات منفی

شتاب پایین تر نسبت به برخی از رقبا. نبود سیستم‌های کمک کننده به راننده و قیمت بالا.

نتیجه گیری

ب ام و آی 8 «BMW i8» تجربه رانندگی جذاب و پر قدرتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد اما افرادی که به دنبال قدرت بیشتری هستند می‌توانند خودروهای بنزینی سریعتری را با این قیمت خریداری کنند.

بررسی ب ام و آی 8 «BMW i8»؛ خودرویی متفاوت با هر هیبریدی دیگر

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: ب ام و, ب ام و آی 8
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی نوکیا 7 معرفی شد؛ میان رده جدید فنلاندی ها نوکیا 7 معرفی شد؛ میان رده جدید فنلاندی ها
مقاله بعدی شیائومی ردمی نوت 4 شیائومی ردمی نوت 5 با پردازنده اسنپدراگون 617 در Geekbench رؤیت شد
1 امتیاز 1 امتیاز
  • تارا says:

    من خیلی ماشین ب ام و رو دوست دارم من آرزو دارم ماشین به ام را رو داشته باشم

    پاسخ

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

گلکسی A14

پایان راه گلکسی A14 با One UI 7؛ آیا وقت تعویض گوشی رسیده است؟

جزئیات جدید از وان پلاس پد 2 پرو

جزئیات جدید از وان پلاس پد 2 پرو؛ نمایشگر 3.4K و باتری 12140 میلی آمپری

افزایش فروش سایت با سئو نمو مارکتینگ

راز افزایش فروش سایت در شیراز با ترفندهای سئو و دیجیتال مارکتینگ

مطالب مرتبط

سیستم عامل هارمونی او اس پی سی
اخبار سیستم عاملمنتخبهواوی

سیستم عامل هارمونی او اس پی سی چیست و چه تفاوتی با ویندوز دارد؟

21 اردیبهشت 1404 ساعت 13:21
وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی
راهنمای خریدمنتخب

وعده هفت سال به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی را باور کنیم یا نه؟!

20 اردیبهشت 1404 ساعت 19:38
مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال
راهنمای خریدمنتخب

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

19 اردیبهشت 1404 ساعت 14:40
ارتباط تنفس و بینایی
علمیمنتخب

ارتباط تنفس و بینایی! کشفی جدید در دنیای فیزیولوژی چشم

6 اردیبهشت 1404 ساعت 20:05

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور