معمولا شرکت های خودروسازی آمار تولید و فروش خود را به صورت ماهیانه و سالیانه در اختیار عموم قرار میدهد و از این اطلاعات می توان پی برد که کدام یک از خودروها توانسته به آمار فروش خوبی دست پیدا کند، از همین رو ما در این مطلب قصد داریم به معرفی کوتاه 10 خودروی پرفروش نیم سال اول سال 2018 بپردازیم با دیجی رو همراه باشید
10. شورلت مالیبو، 76,417 دستگاه
شورلت مالیبو در سال 1964 متولد شد و تولید این خودرو در سال 2000 متوقف و در سال 2010 از سر گرفته شد. کمپانی تولیدکننده مدل کنونی که نهمین نسل از این خودرو است را در سال 2015 رونمایی کرد و نشان داد شورلت راه و رسم بازی را از نو طراحی کرده است. با وجود آنکه فروش مالیبو در نیمهی اول 2017 با کاهش 8.9 درصدی همراه بوده، اما شورلت با حرکتی هوشمندانه و بروزرسانی در طراحی بیرونی و معرفی مدل اسپرت (RS model) باعث شد تا در سال 2018 ورق برگشته و مالیبو در لیست 10 خودروی پرفروش قرار بگیرد.
9.شورلت کروز، 77,691 دستگاه
شورلت این خودرو را در سال 2008 معرفی کرد اما عرضهی آن به بازار امریکای شمالی تا سال 2011 به تعویق افتاد و در نهایت نسل دوم این خودرو در سال 2016 معرفی شد. شورلت کروز رقیب جدی تویوتا کرولا و هوندا سیویک است و مصرف سوخت مناسب و موتور توربوشارژ از جمله ویژگیهای این خودرو به حساب میآید. شورلت برای این خودرو مدلهای سدان و هاچبک را با دو نسخه بنزینی و دیزلی در نظر گرفته.
مایک پوور (Mike Pevovar) مدیر طراحی خارجی خودروهای سواری شورلت، از ظاهر کروز با عنوان «عضلههای کوچک» نام میبرد. هر چند که فروش کروز در سال 2018 در مقایسه با نیمه اول سال 2017 کاهشی 26.1 درصدی داشته، اما همچنان در لیست پرفروشترینها حضور دارد.
8.فورد فیوژن، 86,978 دستگاه
فورد، فیوژن را در سال 2006 پس از آنکه تولید تئورس متوقف شد، معرفی کرد؛ خودرو سدان متوسطی که در سالهای اولیه آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده نکرد، اما از سال 2010 با معرفی مدل هیبرید این خودرو با طراحی جدید و پیشرانهای قدرتمند، نشان داد که به انتقادات و نیاز بازار توجه میکند. نسل دوم این خودرو با طراحی جدید، پیشرانهی بروز شده و ویژگیهای متنوع در سال 2013 معرفی شد. از نظر خریداران این خودرو سواری نرم و آرامی را به راننده و سرنشینان منتقل میکند. اما فیوژن به این مدل محدود نمیشود و مدل اسپرت آن عطش سرعت و خشونت شما را سیراب میکند.
امروزه فورد تمامی تمرکز خود را برای بازار امریکای شمالی بر روی موستانگ و خودروهای SUV قرار داده و از طرفی فیوژن در سال گذشته با کاهش 18.9 فروش دست و پنجه نرم کرده ، اما امسال تجربه فروش خوبی را به دست آورده است.
7.هیوندای النترا، 99,728 دستگاه
تولید النترا در سال 1990 آغاز شد و تاکنون 6 نسل از این خودرو تولید شده است و چند روز پیش نیز نسخه فیس لیفت 2019 این خودرو معرفی شد. النترا 2018 با فروش 99.728 دستگاه، توانسته به جایگاه اول فروش خودروهای هیوندای(در نیم سال اول 2018) دست پیدا کند
6.نیسان سنترا، 115,676 دستگاه
نیسان سنترا در سال 1982 به عنوان جایگزینی برای داتسون 210 در مدل دو درب به بازار امریکا معرفی شد، نسخه کنونی نسل هشتم سنترا میباشد که در سال 2016 معرفی شد و این خودرو را بیش از پیش شبیه به برادران بزرگ خود یعنی آلتیما و ماکسیما کرد. بیش از 4 دهه است که سنترا در 120 کشور دنیا حضور دارد، این ژاپنی که در سالهای اول تولید آن در کلاس خودروهای کوچک قرار میگرفت در سال 2000 در زمانی که نسل پنجم آن معرفی شد فضای داخلیاش افزایش پیدا کرد که در نتیجه سنترا یک کلاس ارتقا یافت و در گروه سدانهای جمع و جور قرار گرفت. نکته جالب اینکه در خود ژاپن خودرویی به نام نیسان سنترا وجود ندارد و ژاپنیها تا قبل از سال 2013 نیسان Sunny و بعد از 2013 نیسان Sylphy را که صادر میکردند با نام سنترا تحویل مشتریان میدادند
. در زمانی که اکثر خودرو های تولیدی نیسان با کاهش فروش در مقایسه با نیم سال اول 2017 روبرو شدهاند، سنترا توانسه رشد فروش تقریبی 2.8 درصدی داشته باشد.
5.نیسان آلتیما، 123,792 دستگاه
نیسان آلتیما یکی از محبوبترین خودروهای نیسان در بازار امریکا است و شاید مهمترین و سرسخت ترین رقیب برای تویوتا کمری و هوندا آکورد با تعلیقی منحصر به فرد که برای اولین بار در سال 1993 در کارخانه Smyrna در تنسی امریکا به تولید رسید. در نسلهای اول و دوم، این خودرو به عنوان خودرویی کامپکت به شمار میرفت اما در سال 2002 پس از معرفی نسل سوم این خودرو، در خانواده سدان متوسط قرار گرفت. در سال 2016 ششمین نسل این خودرو معرفی و در دو سال اخیر نیسان تنها به فیس لیفت کردن آن بسند کرده است.
با وجود کاهش شدید 15.4 درصدی فروش آلتیما در مقایسه با سال گذشته، اما این خودرو همچنان در لیست پرفروشها قرار گرفته است. نیسان با بازطراحی آلتیما مدل 2019 و افزودن قابلیت تمام چرخ متحرک و پیشرانه توربو (VC-Turbo)، فرصتی دوباره به آلتیما برای مبارزهای تمام عیار با تویوتا کمری و هوندا آکورد تقدیم کرده است.
4.هوندا آکورد، 138,290 دستگاه
مشهورترین خودروهای کلاس D را باید هوندا آکورد و تویوتا کمری دانست که سالیان دراز در این کلاس محبوب و پرفروش حضور داشته و سالیانه صدها هزار دستگاه از این دو خودرو به فروش میرسد. دو نسل چهارم (دههی 90 میلادی) و نسل هشتم( 2013) به تعداد محدود توانستند به بازار کشورمان نیز راه پیدا کنند. طراحی باوقار و محافظه کارانه خارجی و طراحی فوقالعاده زیبای داخلی، دو فاکتور مهمی است که این خودرو را یک کلاس بالاتر در مقایسه با رقبا قرار میدهد. اما افسوس که شایستگی هیچگاه دلیل کافی برای فروش بالا نیست مخصوصا در زمانی که محبوبیت خودرو های SUV روز به روز بیشتر میشود و فروش برادر بزرگتر یعنی CR-V در حال افزایش است. در نتیجه اکورد در مقایسه با سال گذشته با کاهش فروش 13.6 درصدی مواجه بوده است.
3.تویوتا کرولا، 161,462 دستگاه
خودرویی که 50 سال در خیابان ها حضور داشته و توانسته جایگاه خود را تثبیت کند، تویوتا در برهه های زمانی مختلف کرولا را در سه مدل سدان، هاچ بک و کوپه به تولید رسانده است. در سال 1966 تولید کرولا آغاز و در سال 1968 پایش به امریکا باز شد و در حال حاضر در همه دنیا حضور دارد. نسل فعلی کرولا در سال 2014 تولیدش آغاز شد. تویوتا در جشن پنجاه سالگی تولید کرولا در سال 2017 نمونهای خاص از کرولا را مخصوص پنجاه سالگیاش معرفی کرد. کرولا خودرویی که همواره در بالای نمودار فروش قرار داشته و کمکم در حال افزایش جذابیت در طراحیاش است.
2.هوندا سیویک، 176,242 دستگاه
نسل اول هوندا سیویک برای اولین بار در سال 1972 میلادی به عنوان یک خودروی کوچک شهری به بازار معرفی شد. آخرین نسل هوندا سیویک(نسل دهم) در سال 2016 بر اساس پلتفرمی کاملا جدید معرفی شد، همچنین در مقایسه با سال گذسته توانسته 0.3 درصد افزایش فروش داشته باشد.
1.تویوتا کمری، 178,795 دستگاه
کمری 2018 به عنوان خشنترین و تهاجمیترین مدل در تمام دوران تولید این خودرو به شمار میرود، یکی از محبوب ترین خودروهای سدان سایز متوسط که امروزه هشتمین نسل آن بر روی خط تولید قرار دارد. کمری پس از کرولا دومین خودروی معروف تویوتا در بازار جهانی است و امسال نیز به عنوان برترین خودوری سدان در امریکا شناخته شد؛خودرویی که توانست حتی در مناصق بومی امریکا نیز ورود پیدا کند و به عنوان معیاری برای تحول در خودروهای سدان سایز متوسط به شمار برود.
کمری از نظر تویوتا یعنی خودرویی جادار، پرقدرت، زیبا و با قیمت مقرون به صرفه که در مدل 2018 با چهرهای جذابتر به همراه امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر به بازار عرضه شده است. هرچند این خودرو بینقص نیست و اگر به دنبال خودرویی بیعیب و ایراد در این کلاس میگردید باید هوندا آکورد را به شما معرفی کنیم اما این موضوع نیز لطمهای به فروش این خودرو نمیزند.شما کدام یک از این خودروها را میپسندید؟