به نظر می رسد شرکت ژاپنی نینتندو دلیل خوبی داشته است که عرضه بازی The Legend of Zelda Wii U را یکسال دیگر به تاخیر انداخته است. به گفته این شرکت، این تاخیر برای اطمینان از کیفیت نهایی آن بوده است.
اخیرا وب سایت iDigitalTimes مصاحبه ای را با آقای Scott Moffitt یکی از مدیران نینتندو ترتیب داده است و در این مصاحبه وی در مورد وضعیت این بازی و دلایل تاخیر عرضه آن توضیحاتی ارائه کرده است.
آقای Moffitt بیان داشته است که عنوان The Legend of Zelda Wii U بازی بسیار مهمی می باشد و نینتندو قصد دارد تا گیمر ها در این بازی بهترین تجربه خود از سری بازی های زلدا را داشته باشند. او در ادامه خاظر نشان کرده است که شرکت نینتندو به میزان علاقه گیمر ها به این عنوان و صبری که برای عرضه آن داشته اند کاملا واقف می باشد و به خاطر همین هم نمی خواهد تا قبل از اطمینان حاصل کردن از کیفیت نهایی آن، این بازی را روانه بازار کند. وی همچنین اذعان کرده است که توقع هواداران، از این عنوان بسیار بالاست.
سری بازی های افسانه رلدا (The Legend of Zelda) همواره یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای بوده اند و تقریبا می توان ادعا کرد که هیچکدام از نسخه های این بازی بازخورد منفی ای نداشته است. به دلیل همین پشتوانه بسیار عالی، شرکت نینتندو نمی خواهد با عجله کردن در عرضه نسخه جدید آن، به وجهه این سری بازی ها لطمه ای وارد کند.
سران نینتندو بسیار باهوش می باشند و به این نکته کاملا آگاه هستند که پیش از این، بازی های مورد انتظار زیادی وجود داشته اند که به واسطه عجله در عرضه و پرداخت نشدن کامل، به یک شکست تمام عیار بدل شده اند. به عنوان چند مثال اخیر برای این مسئله هم می توان به بازی های Watch Dogs، Destiny و Assassin’s Creed Unity اشاره کرد که نتوانستند آنطور که باید و شاید انتظار ها را برآورده کنند و به موفقیت خوبی دست پیدا نکردند.
همانطور که در متن نیز اشاره شد، عرضه بازی The Legend of Zelda Wii U به سال 2016 موکول شده است و هنوز شرکت سازنده این عنوان به این نکته که آیا این بازی بر روی سخت افزار جدید نینتندو یعنی کنسول NX نیز ارائه خواهد شد یا نه اشاره ای نکرده است.