آمار و ارقام به ثبت رسیده توسط یکی از بزرگترین شرکتهای تحقیقاتی نشان میدهد که هرچند فروش سری اول و دوم ساعت های هوشمند اپل به نام اپل واچ مورد رضایت مدیران این شرکت نیست اما همچنان در بازار جهانی ساعت های هوشمند به حکمرانی مشغول است.
اعداد نشان میدهند هرچند که اخیراً ساعت های هوشمند بسیار با ارزشی معرفی شده اما همچنان بازار این گجت های پوشیدنی با مشکلات بسیار زیادی نظیر فروش کم دست و پنجره نرم میکند. با این وجود اپل همواره فاصله خود با رقبا را حفظ کرده و در رده نخست فروشندگان این محصولات ایستاده است.
شرکت تحقیقاتی بازاری IDC گزارش میدهد که در سومین فصل از سال جاری، تولیدکنندگان ساعت های هوشمند جمعاً حدود 2.7 میلیون دستگاه ساعت هوشمند را به فروش رساندهاند که در این بین اپل با فروش به تنهایی 1.1 میلیون از آنها، 41.3 درصد بازار را در دست دارد.
جدیترین شرکت اپل، گارمین خواهد بود که با فروش حدود 600 هزار دستگاه در رده دوم قرار داشته و در این بازه زمانی عنوان سوم نیز با 400 هزار دستگاه فروش به شرکت سامسونگ تعلق میگیرد. البته لازم به ذکر است که سامسونگ به تازگی و طی سه ماهه سوم سال جاری از تازهترین دستاورد خود، ساعت هوشمند Gear S3 رونمایی کرده و هنوز آن را به عرضه جهانی نرسانده است.
IDC توضیح میدهد که این افزایش تقاضای بسیار کم بازار در سومین فصل از سال جاری میلادی به دلیل تصمیم تأخیر گوگل در عرضه پلتفرم اندروید ویر 2.0 است که تولیدکنندگان را مجبور به عرضه ساعت های هوشمند اندروید ویری خود در سال آینده میلادی میکند و این در حالیست که پلتفرم ساعت های هوشمند اپل تا پیش از سپتامبر ارائه نخواهند شد. در مجموع این مسائل منجر به آن میشود که مشتریان نیز ضرورتی را در پرداخت هزینههای سنگین جهت خرید ساعت های هوشمند قدیمی نبینند.
احتمالا در سه ماهه پایانی سال آمار و ارقام مربوط به فروش ساعت هوشمند گیر اس 3 کمی بهتر شود؛ این در حالی خواهد بود که اپل هیچ مشکلی در زمینه عرضه ساعت های هوشمند خود نداشته و بر خلاف سازندگان ساعت های مجهز به اندروید ویر، در زمان مقرر آنها را روانه بازار میکند.