در سال 2004، نسل اول سدان لوکس شرکت هیوندای، از سری جنسیس معرفی شد. در سال 2015 جنسیس موتورز، به عنوان شرکتی مستقل اما زیر مجموعه ی هیوندای در زمینه تولید خودرو های لوکس برای رقابت با شرکت های لکسوس و اینفینیتی کار خود را آغاز کرد. اکنون به عنوان یک شرکت مستقل، G80، G70 و G90 سه خودروی مهم جنسیس به شمار می آیند. در این مقاله به معرفی ریزنقش ترین عضو این خانواده یعنی G70 می پردازیم، با ما همراه باشید.
اگر G70 را یک نشانه بدانیم آینده درخشانی در انتظار جنسیس خواهد بود. اگر شما تیمی از مدیران اجرایی رویایی را در کنار هم قرار دهید چیزی شبیه این می شود، رهبر مهندسان از بی ام و، طراح از بوگاتی و نائب رئیس از لامبورگینی با این ترکیب G70 استعداد فوق العاده ای برای قرارگیری و رقابت در خانوداه خودرو های لوکس دارد، اما این راه آنچنان هم ساده نیست.
در حالی که سدان های بزرگ G80 و G90 از همین برند، دارای قیمتی بالا هستند اما G70 یک خودروی لوکس با پایه قیمتی 35 هزار دلار به عنوان بازیگر نقش اول جنسیس در نمایشگاه ها به ایفای نقش می پردازد. در این رقابت ، G70 تنها نیست، بی ام و سری 3، مرسدس سی کلاس، آئودی A4، لکسوس IS، آلفارومئو جولیا و اینفینیتی Q50 در تعقیب آن هستند. مدل حجم بالای G70 پیشرانهی 3.3 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر با توانایی تولید 365 اسب بخار است، همچنین در مدل دیگر پیشرانه 2 لیتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. G70 دارای گیربکسی 8 سرعته است که برای نسخه 2 لیتر، دنده دستی نیز وجود دارد. نیروی حرکت این خودرو از 2 چرخ عقب تامین می گردد و قابلیت چهار چرخ محرک(4WD) را داراست
گاهی اوقات G70 مانند حیوانی وحشی است که در قفس گیر افتاده. به محض فشار بر روی پدال گاز، G70 به سرعت به سمت جلو حرکت و به آسفالت چنگ می زند. G70 به عنوان سریع ترین خودروی زیر مجموعه هیوندای، طی 4.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت میرسد و حتی تاخیر ورود توربو به مدار نیز احساس نمی شود، اما اگر می خواهید G70 را احساس و آن را از قفس آزاد کنید تنها کافیست سیستم های الکترونیکی ایمنی خودررو را خاموش کنید.
در حالت کامفورت تعلیق سفت، فرمان سنگین و گیربکس 8 سرعته در بعضی اوقات تنبل است و حالت اسپرت نیز باعث ناراحتی سواری آن در جاده های معمولی میشود. شاید به همین دلیل پیست مسابقه برای این ماشین پیشنهاد می شود.
الیته که G70 چند عنصر جذاب در درون خود دارد. اولین عنصر چهره زیبا و دوست داشتنی G70 است. عنصر دیگر تشابه اصول طراحی G70 با آلفا رومئو است که با وجود طراحی فوق العاده G70، استفاده کردن DNA برخی رقبا در این خودرو از جذابیت آن نمی کاهد.
جلو پنجره G70 همان جلوپنجره G80 و G90 و خواهرانش است که تنها ابعاد بزرگتر به خود گرفته است. نوار های کروم بکار رفته در جلوپنجره به دلربا کردن هر چه بیش تر G70 کمک کرده است(در نسخه اسپرت رنگ دودی جایگزین رنگ نقره ای در کروم شده). شاید تنها نکته منفی این طراحی جذاب قرارگرفتن حسگر تقریبا بزرگ پلاستیکی در جلوپنجره مشبکی شکل(ورودی هوای رادیاتور) G70 باشد، نمایی زننده اما ضروری است. کابین شیک و ساکتی برای این خودرو ظراحی شده است، به این منظور که کمترین سطح نفوذ صدا و لرزش را به داخل کابین داشته باشد. کیفیت صندلی های g70 به گونه است که بنظر می رسد طراحان آن را از یک خودروی کلاسیک جداکرده و داخل یک سدان کره ای قرار داده اند.
طراحی داخل نه شلوغ و نه قدیمی است، خبری از چوب های کهنه جلا خورده یا استفاده زیاد از پلاستیک سیاه نیست. چرم سیاه نرم، تزئینات آلمینیومی(نه پلاستیک طرح آلمینیوم) ظاهر تمیز و مدرنی را به کابین بخشیده اند، تنها کلید های پلاستیک نقره ای که برای کنترل تهویه مطبوع(که از کیا استینگر الهام گرفته شده اند) تعبیه شده اند، کابین G70 را از شکوه مناسبش دور میکند.
یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی با قابلیت جمع شدن بر روی داشبورد قرار دارد(باز هم مانند کیا استینگر)، اما برگ برنده این سیستم نرم افزار، طراحی ظاهری و قدرت پاسخگویی آن است که G70 را متمایز می کند. سیستم های Apple Car Play و Android Auto به صورت پیشفرض و شارژ بیسیم Qi به عنوان آپشن در G70 قرار دارند.
G70 مولفه های زیادی را از خواهران خود به ارث برده، از طراحی ظاهری گرفته تا طراحی کابین. مدل 2.0 لیتری آن حتی از بی ام و سری 3 و آلفا رومئو جولیا نیز ارزان تر است و از 34900 دلار شروع می شود، جنسیس فعلا قیمت قطعی مدل کامل 3.3 لیتری توربو را اعلام نکرده و فقط به محدوده ی 50 هزار دلاری قیمت این خودرو اشاره کرده است.
نتیجه اینکه G70 یک سدان لوکس و سرگرم کننده است، ظاهری شیک، ویژگی های اسپرت و کابین خیره کننده از جمله دلایلی است که می تواند بسیاری از خریداران را از لوکس های آلمانی و ایتالیایی به G70 کره ای سوق بدهد.