یادگیری تلفظ و ترجمه صحیح کلمات با ویژگی جدید موتور جستجوی گوگل

گوگل امروز یک ویژگی جدید را به موتور جستجوی خود اضافه کرده که به کاربران کمک می‌کند تلفظ صحیح کلمات ناآشنا را با کمک فناوری یادگیری ماشینی یاد بگیرند و به این طریق مهارت زبانی خود را بهبود ببخشند. اما این ویژگی چگونه کار می‌کند و چه زبان‌هایی را پوشش می‌دهد؟ با دیجی رو همراه باشید.

گوگل در معرفی این قابلیت عنوان کرد که از هوش مصنوعی و به عبارتی دقیق‌تر، از یادگیری ماشینی برای تحلیل بهتر تلفظ ‌واژه‌ها استفاده می‌کند. این شرکت در ادامه به توضیح این ویژگی می‌پردازد:

در هنگام جستجو برای راهنمای تلفظ صحیح یک واژه، کاربر می تواند با استفاده از میکروفون گوگل، واژه را هجا کرده و در ادامه گوگل از هوش مصنوعی برای تحلیل کیفیت تلفظ وی استفاده می‌کند. پس از تحلیل تلفظ انجام شده از سوی کاربر، میزان مطابقت هر هجا با تلفظ موردنظر گوگل به وی نشان داده می شود تا در نهایت تلفظ صحیح واژه را یاد بگیرد.

ادگیری تلفظ واژه‌ها با ویژگی جدید موتور جستجوی گوگلبرای درک بیشتر این ویژگی، گوگل مثال زیر را نیز ذکر کرده است:

برای مثال، اگر بخواهید تلفظ واژه‌ای مانند asterisk را تمرین کنید فناوری تشخیص گفتار به تحلیل چگونگی تلفظ شما پرداخته و سپس می‌گوید که برای مثال به جای uhsk، تلفظ غلط rict را به کار برده‌اید. بر این اساس، شما نحوه‌ی تلفظ یک واژه را یاد می‌گیرید و دفعات بعد آن را بهتر هجا می‌کنید.

گوگل همچنین اعلام کرد که اگرچه این ویژگی امروز معرفی شده اما فعلا فقط به صورت آزمایشی اجرا شده و برای شروع روی نسخه‌های موبایلی در دسترس قرار می‌گیرد. راهنماهای جدید فقط برای واژگان انگلیسی و به لهجه‌ی امریکایی کاربرد دارند. با این حال، گوگل می گوید تلفظ واژه‌های اسپانیایی را هم به زودی به آن اضافه می‌کند.

گوگل همچنین در صدد است تا ترجمه و تعریف واژگان را با اعلان‌های بصری بهبود ببخشد. به عنوان مثال، اگر بخواهید واژه‌ی naranja را از اسپانیایی به انگلیسی ترجمه کنید تصاویر پرتقال را هم به همراه ترجمه کلمه مشاهده خواهید کرد. اگر به دنبال معنی واژه‌ای مثل Seal باشید تصاویری از مهر و موم‌های مکانیکی، تمبر زینتی و فک نشان داده می شود و دیگر برای پیدا کردن جواب ترجمه کلمات گیچ نمی‌شوید.

گوگل می‌گوید که ابتدا این ترجمه‌ها فقط به زبان انگلیسی و برای بصری ترین نوع واژگان یعنی اسم ها به کار می‌رود. اما قصد دارد که در آینده دامنه‌ی پوشش واژه‌گان و زبان‌ها را گسترش دهد. هر دو ویژگی به نظر می رسد برای کاربران و کسب مهارت‌های زبانی از طریق گوگل مفید باشند و به این ترتیب، گوگل از یک ابزار ساده جستجو به یک مربی زبان بزرگ تغییر نقش دهد. در نهایت، به احتمال زیاد گوگل با جمع‌آوری داده‌‌های کاربرانی که از این ویژگی استفاده می‌کنند و با کمک فناوری یادگیری ماشینی این ویژگی را در آینده بهتر و جذاب تر خواهد کرد.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع theverge
مطالب مرتبط
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها