به خاطر میآورید که پس از توقف تولید گلکسی نوت 7 و جمع آوری کلی این دیوایس از بازار آماری منتشر شد که ادعا میکرد 40 درصد از خریداران گلکسی نوت 7 هرگز دیوایس دیگری از سامسونگ خریداری نمیکنند؟ اکنون یک بررسی جدید از رویترز/Ipsos از تاریخ 26 اکتبر تا 9 نوامبر، نشان میدهد مشتریان سامسونگ به اندازه مشتریان اپل به برند مورد علاقه خود وفادارند.
27 درصد از افراد مورد بررسی که از فراخوان جمع آوری گلکسی نوت 7 با خبر بودهاند میگویند زمان خرید یک گوشی هوشمند جدید همیشه در ابتدا محصولات سامسونگ را در نظر میگیرند. 25 درصد از کسانی که از فراخوان جمع آوری گلکسی نوت 7 بی خبر بودهاند نیز اعلام کردهاند در اولین قدم برای خرید گوشی هوشمند جدید سراغ محصولات سامسونگ میروند. 91 درصد از دارندگان فعلی گوشیهای هوشمند سامسونگ میگویند در آینده بازهم گوشی هوشمند جدیدی تحت برند سامسونگ خریداری میکنند، 92 درصد از دارندگان فعلی گوشیهای هوشمند سامسونگ میگویند یک محصول دیگر نیز از این کمپانی خریداری میکنند. در همین رابطه، 92 درصد از کاربران آیفون نیز میگویند در آینده باز هم یک دیوایس آیفون خریداری خواهند کرد، در حالیکه 89 درصد از آنها میگویند قصد خرید یک دیوایس دیگر از کمپانی اپل را دارند. بنابراین همانطور که از این آمار و ارقام مشخص است، میزان وفادارای کاربران سامسونگ و اپل در یک حد قرار دارد.
بنابر گفته سامسونگ، تا تاریخ 4 نوامبر امسال 85 درصد از گلکسی نوت 7 های فروخته شده توسط دارندگان آنها تعویض شده است و بخش عظیمی از این افراد گلکسی نوت 7 خود را با اسمارت فوت دیگری از کمپانی سامسونگ تعویض کردهاند. Reuters/Ipsos برای جمع آوری این آمار، 2375 نفر از دارندگان گوشیهای هوشمند سامسونگ و 3158 نفر از دارندگان گوشیهای هوشمند اپل را مورد بررسی قرار دادهاند.
در همین رابطه، آخرین آمار ارائه شده توسط تحلیلگران Gartner، نشان میدهد در سه ماهه سوم امسال سامسونگ نسبت به سالهای گذشته 12 میلیون اسمارت فون کمتر روانه بازار کرده است و به طور کلی به دلیل مشکلات پیش آمده برای گلکسی نوت 7، سهم سامسونگ در بازار کاهش 4.4 درصدی داشته است یا به عبارتی دیگر نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 با کاهش 14 درصدی همراه بوده است.