پیشنهادهای دیجی رو برای دوری از افسردگی و استرس در روزهای کرونایی

شیوع ویروس کرونا دیگر به یک مسئله جهانی تبدیل شده و محدود به یک کشور یا ملیت خاص نیست. این روزها، مقامات اغلب کشورها به شهروندان خود توصیه می‌کنند که برای کاستن از شدت شیوع بیماری، تا جای ممکن از رفتن به مراکز عمومی و داخل شهرها خودداری کرده و در خانه بمانند. با اینکه در روزهای عادی، ماندن در خانه برای اغلب افراد یک آرزو بود (!)، اما این روزها باعث احساس افسردگی و استرس می‌شود. در چنین شرایطی چه کار باید بکنیم تا این احساسات منفی را از خودمان دور کنیم؟ این سؤالی است که همه ما به نوعی با آن مواجه هستیم.

در مطلب پیش رو قصد داریم تا پیشنهادهایی را به شما ارائه کنیم که می‌توانند باعث کاهش بار روانی دوران قرنطینه خانگی شده و تاحدود زیادی استرس و افسردگی را از شما دور کنند. پس در ادامه حتماً با دیجی رو همراه باشید.

استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنید

فضای مجازی

حتی زمانی که ویروس کرونا هم وجود نداشت، همواره توصیه می‌شد تا افراد برای دوری از استرس و افسردگی، میزان و شیوه استفاده خود از فضای مجازی را مدیریت کنند. اهمیت این مسئله، این روزها دو چندان شده است و اگر نتوانید نظارت مناسبی بر استفاده‌تان از فضای مجازی داشته باشید، اختلالات روحی‌تان می‌تواند بیشتر شود. بنابراین، اگر عادت دارید در طول روز به صورت مکرر از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و کانال‌های خبری (البته به جز دیجی رو 😄) دیدن کنید، توصیه می‌کنیم حتماً میزان آن را کاهش داده و زمان کمتری را صرف این موضوع کنید.

برای دوری از استرس و افسردگی، باید از شبکه‌های اجتماعی بسیار کمتر استفاده کنید و استفاده از آن‌ها رو به چند دقیقه در روز محدود کنید. چرا که استفاده از این ابزارها شما را در مشکلات بیشتر غرق می‌کند و باعث می‌شود نتوانید درست تصمیم بگیرید. نگرانی از اتفاقات آینده و استرس از پیامدهای چک کردن مداوم شیکه‌های اجتماعی و خبرها (به خصوص از کانال‌های نامعتبر) است.

غذای روحی سالم و کافی استفاده کنید!

کتاب خواندن

همان‌طور که بدن ما نیاز به تغذیه سالم و کافی دارد، روح و روان ما هم باید به درستی تغذیه شود. پرداختن به امور معنوی، کتاب خواندن، شعر خواندن، دیدن آثار هنری، گوش دادن به یک سخنرانی خوب و … همگی از جمله کارهایی هستند که باعث تقویت روحیه شده و شما را از افسردگی و استرس دور می‌کنند. به جای اینکه مدام ذهن خود را درگیر کرونا و عواقبش کنید، سعی کنید از این فرصت به دست آمده و توفیق اجباری، به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و در کنار رعایت موارد بهداشتی، کارهایی را که شاید مدت‌ها فرصت انجامش را پیدا نمی‌کردید، پیش ببرید. به کتاب‌ها و آثار ادبی فاخری فکر کنید که همیشه تعریف‌شان را شنیده‌اید، اما هیچ وقت فرصت خواندن‌شان را نداشتید. به دیوان‌های اشعاری فکر کنید که مدت‌هاست در قفسه کتاب‌هایتان خاک می‌خورند. قلم در دست بگیرید و نقاشی کنید. مهم نیست چقدر در این زمینه استعداد دارید، همین که بتوانید تصاویری را بر روی کاغذ سفید خلق کنید، بسیار لذت‌بخش است. اگر باور ندارید، از کودکان بپرسید!

ورزش را فراموش نکنید

ورزش

کسی نیست که از فواید ورزش کردن چیزی نداند. انجام حرکات ورزشی نه تنها برای حفظ سلامت جسمی و تناسب اندام بسیار مفید است، بلکه باعث می‌شود تا از لحاظ روحی نیز به آرامش دست پیدا کنید. درست است که این روزها انجام ورزش‌های سنگین و هوازی،‌ به واسطه ماندن در خانه، سخت شده اما چند دقیقه ورزش سبک و انجام حرکات کششی و نرمشی هم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

زبان دوم خود را تقویت کنید

یادگیری زبان

یادگیری زبان‌‌هایی غیر از زبان مادری، علاوه بر اینکه فعالیتی لذت‌بخش است، باعث می‌شود در آینده شغلی و کاری خود هم پیشرفت چشمگیری داشته باشید. در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، گشوده شدن منابعی غیر از منابع فارسی زبان به روی شما می‌تواند درهای جدیدی را به سوی موفقیت باز کند. پس، از همین حالا که در قرنطینه خانگی هستید، شروع کنید. این روزها برای یادگیری زبان نیازی به صرف هزینه زیاد یا بیرون رفتن از خانه ندارید؛ تنها کافیست تا به فروشگاه‌های نرم‌افزاری مانند گوگل پلی سر بزنید تا خیل عظیمی از اپ‌های آموزش زبان پیش رویتان قرار بگیرد. برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، نسخه نامحدود و پولی بسیاری از اپ‌ها از طریق سایت‌های دانلود هم در دسترس است و هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند (این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد، هر چند که ما در دیجی رو به رعایت حقوق مؤلف کاملاً اهمیت می‌دهیم).

فیلم‌ها و سریال‌های آموزنده و شاد تماشا کنید

تماشای فیلم

تماشای فیلم، سریال و یا ویدیوهای مستند، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در تمام فصول سال و تمام شرایط هستند. حال که فرصت زیادی در اختیار دارید، می‌توانید به سراغ برترین فیلم‌های تاریخ سینما یا سریال‌های شاد و کمدی و یا فیلم‌های مستند و آموزنده بروید تا هم روحیه خود را تقویت کنید و هم به معلومات و داشته‌های علمی خود اضافه کنید. به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم در دوران قرنطینه فیلم‌های ترسناک یا درام تماشا کنید؛ مطمئناً آخرین چیزی که این روزها نیاز دارید، ناراحت شدن یا ترسیدن است!

امیدواریم به این پیشنهادها فکر کرده و به جای درگیر کردن ذهن خود با اخبار و شایعات کرونایی، از وقت خود بهترین استفاده را ببرید. طوری زندگی کنید که بعد از سپری شدن مشکلات، افسوس روزهای از دست رفته را نخورید.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
مطالب مرتبط
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها