آیا به اینستاگرام اعتیاد دارید؟ چطور باید ترک کنید؟

فقط شما نیستید، خیلی‌ها هستند که از اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به طور افراطی استفاده می‌کنند. استفاده‌ی بی‌وقفه از اینستاگرام می‌تواند وقت‌تان را هدر داده و مشکلات روانی جدی‌ای برای‌تان بوجود بیاورد. از همین در این مطلب قصد دارید 12 نشانه‌ی اعتیاد به اینستاگرام را برای شما بیان کنیم و روش ترک آن را نیز در اختیار شما قرار دهیم. با دیجی رو همراه باشید.

1- اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهید چک کردن اینستاگرام‌تان است؟

2- باید از تمام آخرین پست‌ها با خبر بوده و یا به اصطلاح آپ تو دیت (به‌روز) باشید؟

3- اگر نصفه شب از خواب بیدار شوید، سری هم به اینستاگرام می‌زنید؟

4- دوست ندارید دوستان‌تان شما را روی عکسی تگ کنند، چون به خوبی عکس را ادیت نکرده‌اند؟

5- قبل از گرفتن عکس، کپشن آن را در ذهن دارید؟

6- به خاطر آپدیت‌های اینستاگرام هیجان‌زده می‌شوید؟

7- در هشتگ گذاری حرفه‌ای هستید؟

8- قبل از پست کردن عکس‌ها بر روی اینستاگرام، اپ‌های مختلفی برای ادیت آن‌ها دارید؟

9- هیچ چیز نمی‌تواند جلوی شما را حین چک کردن اینستاگرام بگیرد؛ گوشی را با خود به همه جا می‌برید؟

10- اکانت فیکی در اینستاگرام دارید؟

11- حداقل دو ساعت طول می‌کشد تا عکسی برای اینستاگرام‌تان انتخاب کنید؟

12- نمی‌توانید عکس سیاه و سفیدی را کنار عکس سیاه و سفید دیگری پست کنید؟

13- وقتی پستی در اینستاگرام می‌گذارید و لایک‌ها شروع می‌شود به هیجان می‌آیید؟

14- با اکانت‌های فیک، اکانت خودتان را لایک می‌کنید؟

چرا اینستاگرام انقدر اعتیاد آور است؟

1- عمل عکس گرفتن: فکر می‌کنیم اگر لحظه را غنیمت نشماریم برای همیشه از دست می‌رود و این ما را مضطرب می‌کند.

2- به شبکه‌ی اجتماعی محبوبی تبدیل شده: اینستاگرام دیگر فقط ثبت لحظه‌ها نیست، مردم برای رفع کردن بی‌حوصلگی، ارتباط برقرار کردن با دیگران و از دست ندادن اخبار و وایرال‌های جدید از آن استفاده می‌کنند.

3- فیلتر‌های عالی: می‌توانید از عکسی نه چندان خوب عکسی جذاب بسازید.

4- می‌ترسید از بقیه جا بمانید: یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای استفاده از اینستاگرام ترس از جا ماندن است. ناخود آگاه دل‌تان می‌خواهد به اینستاگرام رفته، صفحه را زیر و رو کنید تا مبادا آن تو خبری باشد و شما در جریان نباشید.

چطور بر اعتیاد به اینستاگرام غلبه کنیم؟

اگر مداوم احساس استرس، اضطراب و تشویش کرده و مدام از اینستاگرام استفاده می‌کنید، و یا اگر خودتان را با دیگران مقایسه کرده و احساس سرخوردگی می‌کنید، ممکن است به اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده باشید. گام‌هایی برای غلبه بر اعتیادتان به اینستاگرام وجود دارد.

1- به تاخیر انداخته و زمان بندی کنید

باید وقتی که در اینستاگرام سپری می‌کنید را کاهش داده و کار بهتری برای انجام دادن پیدا کنید. به یاد داشته باشید که زندگی مسابقه نیست و از اینستاگرام برای نشان دادن “کی از همه بهتره” نباید استفاده کنید. با زمان بندی فعالیت‌تان در اینستاگرام می‌توانید وقت آزاد و انرژی زیادی بدست بیاورید.

2- ارزش شما به تعداد فالور‌های‌تان نیست

نباید در اینستاگرام خودتان را با سلبریتی‌ها مقایسه کنید. تعداد فالورها نشان دهنده‌ی ارزش شما نیست.

3- نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را خاموش کنید

در ابتدا، وقتی نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را خاموش می‌کنید ممکن است حس کنید دارید چیزی را از دست می‌دهید، اما این موضوع در طی زمان آسان‌تر می‌شود. لازم نیست درباره‌ی همه چیز به‌تان اطلاع رسانی شود. وقتی چند دقیقه یک بار ببینید صفحه‌ی گوشی‌تان روشن می‌شود برای‌تان استرس بوجود می‌آید.

4- شادی را بیرون از دنیای شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید

لازم نیست به دیگران اطلاع رسانی کنید که زندگی شادی دارید، به جای آن باید آن زندگی شاد را زندگی کنید. زندگی‌تان باید در مورد خودتان و احساسی که دارید باشد نه اینکه دیگران لایک‌تان کنند. شما خودتان باید خودتان را لایک کرده و دوست بدارید.

5- مدام دست به گوشی‌تان نبرید

موبایل‌تان را جایی دور از دسترس قرار دهید. مثلا در اتاقی دیگر یا زیر تخت. فقط کافی است آن را جایی خارج از دید قرار دهید تا فراموش کردن آن آسان‌تر شود.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم به اینستاگرام اعتیاد دارید؟

لینک کوتاه http://bit.ly/2NtrYWm
منبع instazood

به گفتگو بپیوندید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آواتار ها به صورت خودکار و تصادفی انتخاب می‌شوند؛ شانس خودتون رو امتحان کنید! 😊

مطالب مرتبط