دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

چگونه شاد باشیم؛ 5 روش برای خلق شادی و مثبت‌گرایی بیشتر

بسیاری از افراد در تلاش هستند که زندگی شادی داشته باشند و با امید به آینده از زاویه دید مثبتی به آن نگاه کنند. اما گاهی اتفاقات و جریان زندگی به گونه‌ای رقم می‌خورد که در دوره‌ای تجربیات تلخ و بد را تجربه می‌کنند و این اتفاقات باعث می‌شود که وزنه‌ی تجربیات منفی و بد زندگی بر تجربیات مثبت زندگی سنگین‌تر شود و بیشتر آن‌ها را ببینند و منفی‌نگر شوند. اما برای اینکه به زندگی شاد بازگردند و فردی مثبت‌اندیش شوند باید با این تفکرات و نگرش‌های منفی مقابله کرده و به مغز خود یاد دهند که به شخصی مثبت‌اندیش‌تر تبدیل شود. برای شاد بودن و مثبت‌اندیشی باید 5 راه زیر را امتحان کنید تا به تدریج شادی و مثبت‌اندیشی جایگزین افکار منفی و ناراحتی‌های زودگذر شما شود. با دیجی‌رو همراه باشید.

شکرگزاری

شکرگزاری راهی برای شادی و مثبت‌اندیشی

شاید مهمترین کلید مثبت‌اندیشی و شادی، شکرگزاری و سپاسگزاری از خداوند به خاطر نعمت‌ها و چیزهایی باشد که داریم. تحقیقات علمی زیادی هم نشان می‌دهد که « رویکرد شکرگزاری » مزایای زیادی برای افراد دارد. افرادی که هر روز با صدای بلند و در تنهایی خود یا در کنار دیگران به خاطر چیزهایی که دارند از خداوند سپاسگزاری می‌کنند از سطح بسیار بالانری از آرامش و سلامت  برخوردارند و کمتر وقت خود را تلف می‌کنند.

افکار مثبت

پرورش افکار مثبت به شاد بودن و مثبت‌گرایی شما کمک می‌کند

با انتخاب آگاهانه یا « تثبیت افکار متفاوت مثبت» می‌توانید عادت مثبت‌اندیشی را تقویت کنید و میزان افکار و نگرش‌های منفی ذهنتان را کاهش دهید. برای این کار باید زمانی را به بررسی نگرشها و افکار ذهنی خود اختصاص دهید و سعی کنید افکار منفی را به افکار مثبت تغییر دهید. برای مثال ” من خیلی چاق هستم” جمله و نگرشی منفی درباره‌ی خود است که باعث می‌شود احساسات بدی به شما دست دهد. با تغییر این جمله به ” من میدونم که چاقم ولی الان دارم ورزش می‌کنم و غذای سالم میخورم و منتظرم به زودی نتیجه رو ببینم”، شما اندیشه‌ای مثبت و انگیزشی را به افکار اصلی خود اضافه می‌کنید که حال شما را خوب می‌کند.

ورزش کردن

ورزش یکی از راه‌های افزایش شادی و مثبت‌اندیشی

ورش کردن به خصوص انجام ورزش‌های قلبی_عروقی برای تبدیل شدن به فردی شاد و مثبت لازم است. خداوند در آفرینش ما به گونه‌ای عمل کرده است که بدن ما توانایی انجام انواع کارهای مختلف را دارد. اما متاسفانه، بسیاری از ما از بدن خود مثل یک وسیله نقلیه که فقط ما را از جایی به جای دیگر می‌برد ( اغلب مواقع از در جلوی خانه تا در ماشین) استفاده می‌کنیم. وقتی ورزش و کار انجام می‌دهیم مغز ما انرژی عصبی را تخلیه کرده و شادتر، متمرکزتر بوده و در حال، زندگی خواهیم کرد.

زندگی کردن در زمان حال

در زمان حال زندگی کنید تا شاد و مثبت اندیش باشید

در صحبت از زمان حال باید بگوییم که زندگی کردن زمان حال شما یکی از علل اصلی برای مثبت‌اندیشی و شادی است. چون همه‌ی ما مغزهای پیشرفته‌ای داریم اما بسیاری از ما از مغز خود برای فکر کردن به گذشته یا نگرانی درباره آینده استفاده می‌کنیم. وقتی روی زمان حال متمرکز شده‌اید که تنها دوره‌ی زمانی مشخصی است که در آن زندگی می‌کنید افسردگی و ناراحتی شما تا حد زیادی کاهش یافته و آرامش را با زندگی در زمان حال تحربه می‌کنید.

تامل کردن

تامل و فکر کردن به ابعاد زندگی راهی برای مثبت اندیش و پیدا کردن شادی است

و آخرین مورد ضروری برای مثبت‌اندیشی و خلق شادی تفکر کردن درباره چیزهایی است که در زندگی مهم هستند. وقتی که می‌توانید نفس بکشید و درباره‌ی چیزهایی که واقعا برایتان مهم هستند فکر کنید حتما متوجه خواهید شد که باارزش‌ترین چیزهای زندگی خانواده، عشق و جامعه هستند. بررسی دقیق و موشکافانه زندگی خود، فرصتی برای مثبت‌اندیشی و شکرگزاری از خداوند به خاطر همه‌ی نعماتی که به شما داده است فراهم می‌کند. اما شما برای شاد شدن و مثبت‌اندیشی خود چه کاری انجام می‌دهید؟

شادی یک انتخاب است و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید قدم‌های درستی برای مثبت‌گرایی بیشتر و شادی بردارید یا نه. شما چه قدم‌هایی برای شاد‌تر شدن و مثبت‌اندیشی ‌بیشتر در زندگی خود برداشته‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع everydaypowerblog
مطالب مرتبط

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar