دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

با این 5 روش علمی، صبح شادتری داشته باشید

امروزه آنقدر مشغله زندگی زیاد شده است که افراد هر شب با خستگی به رختخواب می‌روند و صبح با بی‌میلی از خواب بیدار می‌شوند و روز خود را با کسالت و رخوت آغاز می‌کنند. داشتن چهره‌ای خندان در هنگام صبح و شاداب بودن این روزها کمی سخت به نظر می‌آید. البته در این بین کسانی هم هستند که با لبخندی بر چهره از خواب بیدار می‌شوند. اما به راستی این افراد چگونه با آرامش و شادی از خواب بیدار می‌شوند؟ در ادامه با دیجی رو همراه شوید تا با 5 روش علمی که موجب می‌شود صبح شادتری داشته باشید آشنا شوید.

1- قبل از خواب و تاریکی شب همه چیز را مرتب کنید

انجام کارهای ساده ‌ای قبل از خواب باعث می‌شود که صبح متفاوتی را تجربه کنید. مثلا اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام خواب از تشنگی بیدار می‌شوید، قبل از خواب یک بطری آب را در کنار رختخواب خود بگذارید.

سعی کنید لباس‌هایی را که صبح روز بعد می‌خواهید بپوشید را شب قبل آماده کنید. اگر کاری در خانه دارید و خانه مرتب نیست ، آن را تمیز کنید. مثلا ظرف‌های نشسته را بشویید. مطالعات روانشناسی نشان می‌دهد زنانی که خانه‌های کثیفی دارند بیشتر مستعد افسردگی، خستگی و اضطراب هستند. پس این کارهای ساده و پیش پا افتاده را جدی بگیرید تا صبحی شادتر داشته باشید.

صبح خود را با شادی آغاز کنید

2- صبح خود را با برخی حرکات کششی آغاز کنید

اکثر مردم با آنکه از خواب بیدار می‌شوند اما نمی‌دانند که بدن آنها هنوز در خواب است. برای بیدار شدن بدن‌تان کافی است تا در همان حال که در جای خواب خود دراز کشیده‌اید، عضلات خود را بکشید و کم کم تعداد این حرکات را افزایش دهید. یک مطالعه علمی نشان می‌دهد که حتی مقدار کمی فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند برای شما احساس خوبی را به همراه داشته باشد.

3- هر روز صبح دوش بگیرید

هر صبح به جای اینکه یک حمام با انواع شوینده‌ها را تجربه کنید، کافی است تا یک دوش سریع و کوتاه با آب گرم داشته باشید. یک حمام به همراه خوش‌بو کننده‌ها و آهنگی ملایم. بر اساس نظر روانشناسان شما می‌توانید در حمام، حس اعتماد به نفس و ارزش شغلی خود را تقویت کنید.

صبحانه بخورید حتی اگر آن را دوست نداشته باشید

4- صبحانه بخورید حتی اگر آن را دوست نداشته باشید

خوردن یک چیز خوشمزه و باب میل در هنگام صبح باعث می‌شود تا شما برای یک روز کاری موفق و شاد، بیشتر آماده شوید. اما با این حال اگر برای صبحانه چیزی که دوست ندارید در برابرتان قرار داشت از خوردن آن اجتناب نکنید. به زودی خواهید دید که بها دادن به وعده صبحانه چه معجزه‌ای را برایتان رقم خواهد زد و شما را به فردی شادتر تبدیل خواهد کرد. چرا که همین وعده‌ی کوچک شما را هم از نظر جسمی و هم روحی تقویت می‌کند.

5- برای یک سرگرمی شاد برای بعد برنامه‌ریزی کنید

در زندگی روزمره بسیاری اتفاقات رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست. شاید این وقایع شما را نامید و سرخورده کند اما می‌توان با برنامه‌ریزی برای داشتن یک سرگرمی و تفریح برای بعد از کار، تنش ناشی از روزمرگی و ناکامی در طول روز را کم کرد. مثلا برنامه‌ریزی برای وعده شام تا غذای مورد علاقه خود را بخورید، یا یکی از دوستان خود را به قهوه دعوت کنید.

شما با انجام این کارهای ساده پس از مدتی خواهید دید که خودتان می‌توانید خود را خوشحال و شاد کنید. پس از همین حالا شروع کنید. برای داشتن صبحی شاد هرگز دیر نیست.

 

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع huffingtonpost

دیدگاه خود را ثبت کنید

avatar