تیک تاک با پیشی گرفتن از واتس‌اپ پرطرفدارترین برنامه ماه ژانویه شد

این طور که به نظر می‌رسد پلتفرم اجتماعی تیک تاک (TikTok) روز به روز محبوب‌تر شده و بر کاربران خود می‌افزاید. سال گذشته تعداد دانلود این برنامه از فیسبوک فراتر رفت و درست پشت سر واتس‌اپ قرار گرفت. امسال نیز محبوبیت برنامه ساخت محتوای ویدیویی کوتاه همچنان بیشتر و بیشتر می‌شود. این را می‌توان از داده‌های اخیر منتشر شده توسط Sensor Tower فهمید. داده‌های جدید Sensor Tower نشان می‌دهد که دو برنامه تیک تاک و دویین (Douyin، نسخه چینی تیک تاک)، روی هم رفته 104 میلیون بار در پلی استور گوگل و اپ استور اپل دانلود شده‌اند. با دیجی رو همراه باشید.

آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که اپلیکیشن تیک تاک در ماه ژانویه از واتس اپ که بیشترین تعداد دانلود را در بین برنامه‌های گوشی همراه در جهان داشته پیشی گرفته است. این رقم بیانگر افزایش عظیم 46 درصدی دانلود نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش چشمگیر 27 درصدی در مقایسه با کل دانلودها در دسامبر 2019 است.

بر اساس این آمار، سه کشور هند، برزیل و ایالات متحده به ترتیب با 34.4 درصد، 10.4 درصد و 7.3 درصد سه بازار برتر دانلود تیک تاک در این دوره بوده‌اند. هرچند این رقم حتی ممکن است بالاتر باشد زیرا این آمار، دانلود برنامه در سیستم عامل‌های اندروبد شخص ثالث چین و دیگر مناطق را شامل نمی‌شود. در حال حاضر، دانلود کل برنامه از 1.82 میلیارد بار فراتر رفته است. انتظار می‌رود که این حجم دانلود در ماه فوریه به سطح جدیدی برسد و سهم جمعیتی بازارهای نوظهور خارج از کشور از تیک تاک برای حفظ رشد سریع پشتیبانی کنند.تعداد دانلود برنامه تیک توک از واتس اپ پیشی گرفت

از نظر درآمد حاصل از خرید داخل برنامه، درآمد جهانی دویین و تیک تاک در ماه دسامبر به 39.4 میلیون دلار افزایش یافت اما در ماه ژانویه به 28.6 میلیون دلار سقوط کرد. با این حال، ماه ژانویه 2020 برای این برنامه، پس از ماه دسامبر و نوامبر 2019 همچنان به عنوان سومین ماه پردرآمد شناخته می‌شود. در حال حاضر، درآمد ناشی از خرید درون برنامه عمدتا از کشور چین و ایالات متحده حاصل شده که به ترتیب 84.5 درصد و 10.1درصد از کل درآمد در ماه ژانویه را تشکیل می‌دهند.

نسخه چینی تیک تاک به نام دویین در ابتدا شاهد کاهش خریدهای درون برنامه‌ای خود در اوایل ژانویه بود اما با شروع تعطیلات جشنواره بهار در 23 ژانویه به سرعت روند رو به رشد خود را ادامه داد. علاوه بر این، گفته می‌شود که میزان خریدهای درون برنامه ‌ای دویین در سال 2020، 18.7 برابر بیشتر از زمان تعطیلات جشنواره بهار سال 2019 بوده است. این اتفاق احتمالا به دلیل شیوع بیماری کروناویروس باشد که بیشتر افراد را خانه‌نشین کرده و آن‌ها را وادار می‌کند با گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی وقت خود را بگذرانند. پیش از این نیز گفته شد که به دلیل شیوع کرونا ویروس میزان تماشای تلویزیون در چین در طول تعطیلات به اوج خود رسیده است.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید
منبع gizmochina
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها